شناسهٔ خبر: 67687740 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

معرفی کتاب؛

«مؤلفه‌های روانشناسی موثر در ورزش» به بازار کتاب عرضه شد

مرکزی - «مؤلفه‌های روانشناسی موثر در ورزش» عنوان کتاب رضا براتی پژوهشگر اراکی است که به تازگی در ۱۴۰ صفحه در قطع رقعی چاپ و به بازار کتاب عرضه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، کتاب «مولفه‌های روانشناسی موثر در ورزش» تالیف رضا براتی در ۱۴۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ جلد در قطع رقعی توسط انتشارات یوحنا به زیور طبع آراسته شده و با قیمت ۲۵۰ هزار تومان در قفسه کتابفروش‌ها برای عرضه علاقمند به مطالعه حوزه روانشناسی و ورزش جا گرفت.

کتاب «مؤلفه‌های روانشناسی موثر در ورزش» با محوریت نگاه روانشناسی بر ورزش حرفه‌ای برای مربیان، ورزشکاران، قهرمانان و معلمان ورزش در بیش از ۱۰۰ موضوع به صورت کوتاه و خلاصه تالیف و منتشر شده است.

زبان کتاب برای استفاده عموم و رده‌های سنی مختلف به‌صورت روان قابل درک و فهم و استفاده است.

مؤلف کتاب معتقد است؛ مربیان رشته‌های مختلف ورزشی، معلمان رشته‌های تربیت بدنی در مدارس و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌توانند از این کتاب در جهت تقویت روش‌های تدریس استفاده کنند.

کوتاه از مقدمه کتاب

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «مطالعات انجام شده در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی و روانشناختی؛ حاکی از آن است که بین سلامت و سبک زندگی افراد ارتباط و همبستگی وجود دارد.

... اصطلاح سبک زندگی؛ اصطلاح رایجی است که بیشتر اوقات برای اشاره به روش زندگی مردم به کار می‌رود و بازتاب دامنه کامل ارزش‌های اجتماعی؛ طرز برخورد و فعالیت‌ها است...

...بیش از یک سوم کل موارد مرگ و میر در دنیا؛ به دلیل چند رفتار تهدید کننده سلامتی می‌باشد؛ که ناشی از نادرستی سبک زندگی فردی و اجتماعی است و مهم‌ترین آنها شامل: رژیم غذایی نامناسب؛ کمی فعالیت بدنی؛ استعمال سیگار و… می‌باشد.

... تحقیقات بسیاری نشان داده است که در جریان فعالیت های ورزشی شدید میزان ترشح «اندورفین» ها افزایش می یابد و به همین دلیل ورزشکاران پس از انجام تمرینات احساس لذت و آرامش خاصی می‌کنند...

نظر شما