شناسهٔ خبر: 67687432 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مهمان‌نوازی به سبک انگلیسی؛ پناهجویان اوکراینی در معرض استثمار و بی‌خانمانی

میزان

صلیب سرخ انگلیس از وضعیت نامناسب پناهجویان اوکراینی در این کشور انتقاد کرده و از دولت انگلیس خواست طرح‌های اسکان این افراد را اصلاح کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، گزارش‌ها نشان می‌دهند که پناهجویان اوکراینی در انگلیس برخلاف ادعای استقبال و وعده‌های حمایتی در معرض خطر بی‌خانمانی و استثمار هستند.

به گزارش گاردین، صلیب سرخ انگلیس اعلام کرد که هزاران پناهجوی اوکراینی که وارد این کشور شده‌اند، در معرض بی‌خانمانی و استثمار قرار دارند.

گزارش سازمان‌های بشردوستانه نشان‌دهنده شکست طرح‌های انگلیس برای میزبانی از پناهجویان اوکراینی است.

از زمان شروع طرح Homes for Ukraine (خانه‌ها برای اوکراین) در سال ۲۰۲۲، بیش از ۹ هزار خانواده اوکراینی اسکان داده شده در انگلیس در معرض خطر بی‌خانمانی قرار گرفته‌اند.

در عین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهند که پناهجویان اوکراینی‌ در انگلیس چهار برابر بیشتر از جمعیت عادی این کشور در معرض بی‌خانمانی هستند.

دو کشتی مورد استفاده برای اسکان پناهجویان اوکراینی در گلاسکو و ادینبورگ نیز به دلیل نامناسب بودن و کمبود امکانات مورد انتقاد قرار گرفتند.

صلیب سرخ انگلیس خواستار ترتیبات حفاظتی بهتر برای طرح‌های اسکان پناهجویان اوکراینی در انگلیس است و از دولت این کشور خواست تا رویه‌های موجود را اصلاح کند.

نظر شما