شناسهٔ خبر: 67687166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاد حوزه و دانشگاه:

واقعه کربلا یک جریان مستمر است 

فاطمه آزادی

استاد حوزه و دانشگاه گفت: واقعه کربلا یک ماجرای تمام‌شده و اتفاق افتاده نیست، بلکه یک جریان و حرکت ادامه‌دار است. 

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ابوالفضل نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه کاروان امام حسین (ع) همچنان شهر به شهر در حال حرکت و یارطلبی است، اظهار کرد: به ما دستور داده شده است که سوار این قافله شویم.

وی با بیان اینکه این عزاداری‌ها هدفی دارد و آن هدف، این است که به یاد عهد خود بیفتیم، گفت: واقعه کربلا یک حرکت مستمر در حال جوشش است، اینکه می‌گویم «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» باید نگاه پیش‌زمینه‌ای ذهنی ما در عصر و زمان خود، باور به این مفهوم باشد.  

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه واقعه کربلا را صرفاً یک حادثه نپنداریم، ادامه داد: در زیارت‌نامه امام حسین (ع) بخشی با این مفهوم است که اگر نبودم در سال ۶۱ هجری و بدنم هنگام استغاثه تو و هنگام یاری طلبیدنت به زبانم تو را اجابت نکردم، لیکن قلب و گوش و چشم عالم ارواح من، دعوتت را اجابت می‌کند، یعنی الان با جان و دل پذیرای طنین یاری‌طلبی حسین (ع) هستیم. 
 
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه هنوز نیز طنین «هَل مِن ناصر یَنصُرُنی» در عالم پیچیده و این فریاد یک ندای مستمر است، بیان کرد: این قافله در حال حرکت، برای یارطلبی و سرباز است، باید انتخاب کنیم، هنوز هم مجال لبیک‌گویی است مثل زهیر و حر و حاج طیب رضایی (حر انقلاب) خود را به کاروان حق برسانیم. 

وی با اشاره به اینکه پیدا کردن مسیر مهم است، اظهار کرد: اسلام ناب محمدی، اسلامی است که خالص بوده و در مقابلش، باطل و طاغوتی پنجه به پنجه به صف ایستاده است. بنابراین اگر دینی و اسلامی دیدید که مقابلش طاغوتی ندارد یعنی ناخالص است‌. 

نظری با اشاره به فرازی در دعای عرفه با این مفهوم که پروردگارا به چشمان‌مان نور قرار ده، ادامه داد: این نور به مفهوم بصیرت است، یعنی نگرش صحیح و عمیق حق از باطل و همین مهم باید دعای‌مان از خدای متعال باشد. 

 وی با بیان اینکه ویژگی بارز حضرت عباس (ع) نافذالبصیره بود، گفت: عباس (ع) تشخیص‌دهنده بصیریت بود، وقتی فهمید مدار حق حسین (ع) است در مقابل طاغوت ایستاد. 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما ملت امام حسین (ع) هستیم، افرود: وظیفه ما این است که طاغوت زمان خود را بشناسیم و حق و باطل را حتی در تاریکی‌ها تشخیص دهیم. 

انتهای پیام

نظر شما