شناسهٔ خبر: 67687018 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دکترای شهرسازی:

برندسازی شهری موجب رشد اقتصاد شهرها می‌شود

دکترای شهرسازی گفت: برند قدرتمند شهری می‌تواند به رشد اقتصاد شهرها و در نتیجه شهرسازی آن، همچنین جذب سرمایه بیشتر از داخل و خارج از محدوده کمک کند.

صاحب‌خبر -

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل نیاز به برندسازی شهری، نقشی است که در جذب سرمایه و سرمایه‌گذاران دارد؛ هرچه شهر در این زمینه قدرتمندتر ظاهر شود، می‌تواند سرمایه بیشتری را از داخل و خارج از محدوده خود جذب کند.

وی افزود: در برندسازی شهری موضوع حائز اهمیت، تصویری است که از آن شهر مورد نظر وجود دارد، بنابراین باید روی پارامترهای خاص که می‌تواند آن شهر را از دیگر شهرهای مشابه متمایز کند، مانور داده شود، البته این کار در کوتاه مدت انجام نمی‌شود و باید برای آن برنامه‌ریزی بلند مدت انجام داد.

دکترای شهرسازی تاکید کرد: هرچند المان‌های مصنوعی نیز مخاطبان خاص خود را دارد و می‌تواند موفق عمل کند، اما چیزی که شهر را بیشتر منحصر به فرد می‌کند، ویژگی‌های طبیعی آن است.

اخگر گفت: به‌عنوان مثال ممکن است یک مجتمع تجاری یا گردشگری مدرن در یک شهر یکی از پایه‌های برند سازی آن شهر باشد، اما مخاطبان می‌توانند نمونه‌های آن را در مناطق دیگر هم ببینند، چراکه یک جاذبه تاریخی قابلیت تکرار و تکثیر ندارد.

وی ادامه داد: برند قدرتمند شهری می‌تواند به رشد اقتصاد شهر و در نتیجه شهرسازی آن کمک کند، همچنین در مورد صنعت توریسم برند سازی شهری اهمیت دارد، زیرا شهرهای توریستی جهان با برنامه‌ریزی کشورهای متبوعه خود سعی می‌کنند توریست بیشتری به خود جذب کنند و اگر شهری در این رقابت از رقیبان خود عقب بماند، به مرور گردشگران آن کم‌تر خواهد شد.

نظر شما