شناسهٔ خبر: 67686945 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

جواب مثبت بایدن برای حضور در مناظره دوم انتخابات/ نتیجه دومین مناظره چه می شود؟

«جو بایدن» در تازه‌ترین مصاحبه‌ اش گفت که قصد دارد طبق تاریخ تعیین‌شده در ماه سپتامبر دومین مناظره را با رقیبش «دونالد ترامپ» برگزار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، پس از برگزاری مناظره انتخاباتی اول میان ترامپ و بایدن، از یک سو شماری از دمکرات ها نسبت به نحوه حضور بایدن انتقاد کردند و از سوی دیگر ترامپ، رقیب انتخاباتی خود یعنی بایدن را به شرکت در مناظره دوم که سپتامبر برگزار می شود دعوت کرد.
دو روز قبل وقتی ترور نافرجام ترامپ اتفاق افتاد بسیاری از رسانه های غربی و آمریکایی این اتفاق را عامل پیروزی او در انتخابات آمریکا عنوان کردند.
«دونالد ترامپ» بعد از جریان ترور نافرجام، دوشنبه شب رسما به عنوان نامزد حزب جمهوری‌ خواه از سوی کنوانسیون ملی این حزب برگزیده شد و «جیمز دیوید ونس» سناتور ایالت اوهایو را به عنوان گزینه‌ ای برای معاونت خود برگزید.
در این میان، جو بایدن در گفت‌ و گو با خبرنگار ان‌ بی‌ سی به مسئله جنجال برانگیزی پرداخت که پیشتر خواستار «هدف‌ گیری» ترامپ شده بود و در این خصوص گفت: «این اشتباه بود که گفتم نامزد حزب جمهوری‌ خواه را هدف می‌ گیرم، اما استدلالم این است که لفاظی‌ های او خشونت‌ آمیزتر است، برای مثال وقتی که گفت، اگر پیروز نشوم حمام خون به راه خواهد افتاد و یا زمانی که گفت اگر پیروز شوم همه آنهایی که در جریان شورش به کنگره متهم شدند را آزاد خواهم کرد. او همچنان تهدیدی برای نهادهای دموکراتیک به‌ شمار می‌ رود.»
او درباره گفت‌ و گویی که با دونالد ترامپ پس از ترور نافرجام داشت، بیان کرد: «خیلی صمیمی به او گفتم که چقدر نگران هستم و می‌ خواهم از اوضاعش مطمئن بشوم. صدایش خوب بود و گفت که حالش خوب است و همچنین از من تشکر کرد که با او تماس گرفتم. من به او گفتم که من و جیل برایش دعا می‌ کنیم و امیدوارم تمام خانواده‌ اش این موضوع را با موفقیت پشت سر گذاشه باشند.»
بایدن در قسمت دیگری از این مصاحبه پیرامون اینکه آیا اتفاقات اخیر موجب کناره‌ گیری او از رقابت‌ های انتخاباتی می‌ شود، با کلمه «خیر» پاسخ داد و تصریح کرد: «در دومین مناظره انتخاباتی شرکت می‌ کنم.»

نظر شما