شناسهٔ خبر: 67686763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنجان به عنوان سومین مرکز خنک کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۱۴ درجه پس از اردبیل و شهرکرد به عنوان سومین مرکز استان کشور ثبت شد.

صاحب‌خبر -

مرتضی قدیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی روزهای آینده شرایط جوی نسبتا پایداری در استان حاکم خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای اغلب مناطق، آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود که در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد بود که سرعت وزش باد در برخی مناطق می‌تواند به آستانه به نسبت شدید نیز برسد.

این کارشناس ادامه داد: این شرایط می‌تواند با خیزش موقت گرد و خاک محلی و کاهش کیفیت هوا نیز همراه شود و همچنین دمای هوا نیز امروز و فردا روند افزایشی دارد.

وی اظهار داشت: این در حالی است که زنجانی ها آخر هفته " پنجشنبه و جمعه/هوای تا حدودی خنک را تجربه خواهند کرد که کاهش دما سه درجه پیش بینی شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته خیر آباد با دمای ۱۳ درجه و حلب ایجرود با دمای ۴۱ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود.

به گفته وی، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین ۱۴ و ۳۲ درجه بالای صفر بوده است.

وی یادآور شد: دمای فعلی شهر زنجان ۲۳ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر ندارد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما