شناسهٔ خبر: 67686664 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش‌های پشت پرده برای کنار گذاشتن بایدن از نامزدی طیف دموکرات

تهران- ایرنا- کاهش چشمگیر محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهوری کنونی و نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۴ پس از مناظره نخست، همزمان با برخی رخدادهای دیگر باعث شده‌است تا تلاش‌های پشت پرده برای کنار گذاشتن وی افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر نوشت: چندین منبع دموکرات به این شبکه گفته‌اند هر چند اخیرا درخواست های علنی دموکرات ها از جو بایدن برای کناررفتن از عرصه رقابت های ریاست جمهوری کاهش یافته است اما تلاش های پشت پرده برای متقاعد ساختن بایدن و همچنین مشاوران ارشد وی برای کنار رفتن از نامزدی این حزب همچنان ادامه دارد.

بنابراین گزارش از دیگر این موارد یادداشت های مکرر «استنلی گرینبرگ» تحلیلگر برجسته دموکرات ها است که یادآور می شود نه تنها بایدن در مسیر باخت در انتخابات قرار دارد بلکه باعث آسیب دیدن هر نامزد دیگری از این حزب شده است که به جای وی معرفی شود.

بنابر گفته این منابع خبری، گرینبرگ طی دو هفته گذشته و پس از نخستین مناظره بایدن با ترامپ چندین یادداشت به کاخ سفید فرستاده و با تجزیه و تحلیل نظرسنجی ها عنوان کرده است وضعیت بایدن به علت آن که افکار عمومی آمریکایی ها وی را مناسب ادامه کار در منصب ریاست جمهوری آمریکا برای یک دوره چهارساله دیگر نمی دانند، همچنان رو به وخامت است.

گرینبرگ برای دهه ها به عنوان تحلیلگر برجسته دموکرات ها شناخته می شود. یکی از سوابق و تجربیات کاری او مشاوره به بیل کلینتون بود که منجر به دو بار پیروزی وی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه نوشت: درهمین حال چندین نفر از اعضای دموکرات کنگره به تلاش های پشت پرده خود ادامه داده و به مشاوران ارشد بایدن گفته اند این مساله را در نظر گیرند که ثمره باخت بایدن در انتخابات می تواند منجر به از دست دادن همه چیز شود؛ دموکرات ها نه تنها کاخ سفید بلکه مجلس نمایندگان و مجلس سنا را نیز از دست خواهند داد.

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می شود. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

نخستین مناظره جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۳) برای این انتخابات برگزار شد. بایدن در این مناظره بارها با بیان جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، در برابر ترامپ به طور واضحی شکست خورد و این نمایش ضعیف بایدن در کنار دیگر خطاهای مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از دموکرات ها و تحلیلگران سیاسی آمریکا به صدا در آورده و خواستار انصراف او از رقابت‌ها شده‌اند.

نظر شما