شناسهٔ خبر: 67686535 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دیدگاه معاون ترامپ پیرامون ایران چیست؟

گزینه معاون اولی ترامپ در موضوع ایران از جمله تندرو‌هایی به حساب می‌آید که طرفدار سختگیری بیشتر علیه ایران است و به شدت از اسراییل حمایت می‌کند. با این همه، در اکتبر گذشته، در حالی که دیگر شخصیت‌های سیاسی درخواست‌ها را علیه ایران تشدید کردند، او خواستار تنش‌زدایی شد با حمله به ایران مخالفت کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده به طور رسمی دونالد ترامپ را به عنوان نامزد ریاست جمهوری خود معرفی کرد.

به گزارش اکوایران، حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده به طور رسمی دونالد ترامپ را به عنوان نامزد ریاست جمهوری خود معرفی کرد.

به نوشته پولیتیکو، جمهوری‌خواهان طی کنوانسیون ملی این حزب رسماً دونالد ترامپ را به عنوان نامزد ریاست جمهوری خود برای سومین دوره متوالی معرفی کرد و تقریباً یک دهه پس از اولین صعود به صدر حزب، وضعیت وی را به عنوان پرچمدار جمهوری خواه تثبیت کرد.

بدین ترتیب، ترامپ، با دریافت حمایت بیش از ۱۲۱۵ نماینده در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ویسکانسین، به طور رسمی نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شد.

این انتخاب یک لحظه قابل توجه برای رئیس جمهور سابق است که در سه سال گذشته با محکومیت به خاطر شورش ۶ ژانویه، کیفرخواست‌های متعدد جنایی، شکست‌های سیاسی و همین روزهای اخیر، با یک سوءقصد مواجه شده است.

ترامپ اولین فرد تحت تعقیب قضایی است که از سوی احزاب اصلی آمریکا نامزد ریاست جمهوری شد.

نامزدی او در روز دوشنبه تعجب‌آور نبود، زیرا اکثریت قاطع نمایندگان کنوانسیون قبلاً متعهد شده بودند که پس از برتری ترامپ در انتخابات مقدماتی از او حمایت کنند. نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و رقیب سابق جمهوری خواه ترامپ، اوایل ماه جاری نمایندگان خود را تشویق کرد که از ترامپ حمایت کنند.

ترامپ طی این کنوانسیون سناتور جیمز دیوید ونس را به عنوان معاون اول خود معرفی کرد.

ونس که یک راست‌گرای پوپولیست شناخته شده است، دیدگاه‌های خاصی پیرامون سیاست خارجی دارد.

این عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا که ساعاتی پیش به عنوان معاون اول دونالد ترامپ معرفی شد در فروردین ماه سال جاری درباره جنگ روسیه و اوکراین گفته بود: اوکراین نمی‌تواند روسیه را در جنگ شکست دهد، زیرا کی‌یف با کمبود سرباز مواجه بوده و به میزانی از سلاح و مهمات نیاز دارد که آمریکا توان فراهم‌کردن آن را ندارد». ونس در مقاله‌ای در نیویورک‌تایمز جو بایدن به «شکست در مطرح‌کردن حقایق ساده» درباره مایحتاج اوکراین و واقعیت میدان متهم کرد.

ونس گفت: «دولت بایدن هیچ طرح نتیجه‌بخشی برای پیروزی اوکراین در این جنگ ندارد.» این سناتور آمریکایی گفت: «مشکل اوکراین حزب جمهوری‌خواه نیست، بلکه ریاضیات است! اوکراین به سربازان زیادی نیاز دارد که حتی با شیوه‌های سربازگیری ظالمانه این کشور هم محقق نخواهد شد. اوکراین همچنین به ادواتی نیاز دارد که آمریکا نمی‌تواند تامین کند.»

گزینه معاون اولی ترامپ در موضوع ایران از جمله تندروهایی به حساب می‌آید که طرفدار سختگیری بیشتر علیه ایران است و به شدت از اسراییل حمایت می‌کند.

با این همه، در اکتبر گذشته، در حالی که دیگر شخصیت‌های سیاسی درخواست‌ها را علیه ایران تشدید کردند، او خواستار تنش‌زدایی شد با حمله به ایران مخالفت کرد: «اگر آن‌ها به ما ضربه بزنند، ما باید به آن‌ها ضربه بزنیم… اما حمله به سرزمین اصلی ایران تشدید و یک اشتباه بزرگ است».

پس از حمله ایران به اسرائیل در ماه آوریل نیز ونس هشدار داد که ترس واقعی از تشدید تنش در منطقه وجود دارد و ایالات متحده باید برای مهار درگیری تلاش کند.

او در مصاحبه‌ای دیگر گفت: «من فکر می‌کنم مهم‌ترین چیز برای ایالات متحده در اینجا این است که یک از تبدیل شدن تنش به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر، جلوگیری کند و دوم از اسراییل به عنوان متحد خود دفاع کند». ونس گفت که ترس از تشدید تنش وجود دارد زیرا جهان ایالات متحده را می‌بیند که بسیار آسیب‌پذیر شده‌است. او خواهان احیای قدرت بازدارندگی آمریکا شده‌بود.

نظر شما