شناسهٔ خبر: 67686522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نذر خدمت به عزاداران حسینی در بجنورد

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد گفت: پاکبانان و کارکنان اجرایی خدمات شهری شهرداری برای روز تاسوعا و عاشورا به شکل ویژه با تمرکز بر محل برگزاری مراسم هیات‌ها، موکب‌ها و دسته‌های عزاداری اقدام به نظافت شهر کردند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا موفق روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: گروه هایی از کارگران برای نظافت شهر در پیرامون محلات استقرار شده و با توجه به حجم تولید زباله ناشی از پخش ظروف یکبار مصرف در سطح شهر اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی با اشاره به تهیه پارچه های عرضی با شعائر و مضامین ماه محرم افزود: همکاری با هیات های مذهبی در برگزاری آیین های محرمی، برپایی موکب های عزاداری در میدان شهید و تهیه ریسه های برق از دیگر اقدامات شهرداری بود که در این ۲ روز انجام شده است.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد با اشاره به فضاسازی شهر با نصب بنر، پارچه و پرچم های مشکلی در میادین و بلوارهای سطح شهر اضافه کرد: ۲ هزار بنر با عناوین ماه محرم برای فضاسازی بجنورد برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی چاپ و توزیع رایگان شد.

به گزارش ایرنا، واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین(ع) و یارانش شد در ماه محرم سال ۶۱ ق اتفاق افتاد و شیعیان هر ساله دهه اول این ماه را برای امام حسین(ع) و یارانش سوگواری می‌کنند.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما