شناسهٔ خبر: 67686431 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

افزایش قیمت بیت کوین به دنبال سوءقصد به ترامپ

خبرگزاری تسنیم

قیمت بیت کوین با ۸.۶ درصد افزایش به ۶۲۵۰۸ دلار رسیده است. بیت کوین در اولین ساعت تجارت در روز دوشنبه تا ۶۲۶۹۸ دلار افزایش یافت

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز قیمت بیت کوین در روز دوشنبه به‌دنبال ترور نافرجام دونالد ترامپ به بالاترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده است. به نظر می‌رسد شانس پیروزی ترامپ که خود را قهرمان ارز‌های مجازی می‌نامد، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافته است.

ترامپ گفت در مراسم روز یکشنبه در پنسیلوانیا از ناحیه گوش مورد اصابت قرار گرفته است. کمپین ترامپ اعلام کرد حال جسمی او خوب است. برخی سرمایه‌گذاران می‌گویند این ترور شانس برنده شدن ترامپ در انتخابات را افزایش داده و تجارت‌هایی که روی پیروزی او سرمایه‌گذاری کرده‌اند در این هفته رونق می‌گیرند.

قیمت بیت کوین با ۸.۶ درصد افزایش به ۶۲۵۰۸ دلار رسیده است. بیت کوین در اولین ساعت تجارت در روز دوشنبه تا ۶۲۶۹۸ دلار افزایش یافته بود که بالاترین رقم طی دو هفته گذشته است. بیت کوین ۴۷ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش قیمت داشته است.

ترامپ که در انتخابات آینده با بایدن دموکرات رقابت می‌کند، دموکرات‌ها را متهم به تلاش برای مهار بخش ارز‌های مجازی کرده است. ترامپ در یک مراسم خیریه در ماه ژوئن در سانفرانسیسکو خود را قهرمان ارز‌های مجازی نامید، اما هیچ جزئیاتی در مورد سیاست ارز‌های مجازی خود اعلام نکرد.

وی قرار است در کنفرانس ۲۰۲۴ بیت کوین در ایالت تنسی در ۲۷ ژوئیه سخنرانی کند.

آغاز به کار صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین در آمریکا آغاز خوبی را در ابتدای سال جاری میلادی برای بیت کوین رقم زد و قیمت آن را در اواسط مارس به رکورد ۷۳۸۳ دلار رساند. قیمت بیت کوین در اوایل ژوئیه تا پایین‌ترین رقم طی چهار ماه گذشته کاهش یافت.

نظر شما