شناسهٔ خبر: 67684719 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

توریست‌های هیئت اجرایی همه به خط؛ پیش به سوی المپیک پاریس/ هزینه‌تراشی با مدیریت قناعت‌گر خسروی‌وفا

اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک قرار است به نوبت راهی فرانسه شوند تا در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

توریست‌های هیئت اجرایی همه به خط؛ پیش به سوی المپیک ۲۰۲۴ پاریس!

به گزارش تابناک ورزشی، همواره در اعزام‌های کمیته ملی المپیک یکی از مواردی که مورد انتقاد رسانه‌ها قرار می‌گیرد، حضور نفراتی است که نقش‌شان در کاروان شبه توریست است و فقط برای پر کردن صندلی سالن مسابقات به سفر می‌روند.

حالا کمتر از دو هفته مانده تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و دوباره اسامی توریست‌ها برای اعزام به بازی‌ها ردیف شده و افرادی راهی فرانسه می‌شوند که بود و نبودشان در بازی‌ها فقط برای خودشان اهمیت دارد؛ نه برای کاروان و ورزشکاران!

آنچه تاکنون منابع مختلف گفته‌اند، همه اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در روزهای مختلف به فرانسه می‌روند و برنامه‌ریزی به شکلی است که همه آنها بتوانند حضور در بازی‌ها را تجربه کنند. در واقع افرادی که عضو هیئت اجرایی هستند، اما رشته آنها در المپیک نیست یا دیگر سمتی در فدراسیونی ندارند، بازهم به پاریس اعزام می‌شوند.

محمود خسروی وفا (رئیس کمیته ملی المپیک)، مناف هاشمی (دبیر کل کمیته ملی المپیک)، مهین فرهادی‌زاد (معاون زنان کمیته ملی المپیک)، غلامرضا نوروزی (رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی)، حمیدرضا عزیزی (رئیس فدراسیون گلف)، محمدرضا داورزنی (رئیس سابق فدراسیون والیبال)، غلامرضا شعبانی‌بهار (رئیس فدراسیون تیروکمان)، علیرضا سهرابیان (رئیس فدراسیون قایقرانی)، مهرداد علی‌قارداشی (رئیس فدراسیون تنیس روی میز)، علیرضا پاکدل (رئیس فدراسیون هندبال)، بهداد سلیمی (عضو منتخب کمیسیون ورزشکاران) و مهدی گودرزی (رئیس سابق فدراسیون سه‌گانه) اعضای هیئت اجرایی را تشکیل می‌دهند.

حمیدرضا عزیزی، رئیس فدراسیون گلف که ورزشکارانش حتی نزدیک به کسب سهمیه المپیک هم نبودند، در هیئت اجرایی است و اینگونه نامش در لیست اعزام هم قرار می‌گیرد. داورزنی، رئیس سابق فدراسیون والیبال و مهدی گودرزی، رئیس سابق فدراسیون سه‌گانه هم جزو نفراتی هستند که در حال حاضر هیچ فدراسیونی ندارند و البته رشته‌شان هم المپیکی نشده، اما در پاریس حاضر خواهند بود. دیگر عضو هیات اجرایی که مشخص نیست چگونه راهی المپیک خواهد شد، علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال است که تیم او هم در کسب سهمیه ناکام ماند، اما رئیس می‌تواند به بازی‌ها برود. حضور بهداد سلیمی هم در صورت اعزام به پاریس، نمی‌تواند توجیهی داشته باشد، همانطور که اگر شعبانی‌بهار هم به عنوان رئیس فدراسیون تیروکمان که فقط یک سهمیه المپیک کسب کرده به پاریس اعزام نشود، اتفاقی رخ نمی‌دهد.

توریست‌های هیئت اجرایی همه به خط؛ پیش به سوی المپیک ۲۰۲۴ پاریس!

تمامی این اتفاقات در حالی در کمیته ملی المپیک زیر نظر خسروی وفا رخ می‌دهد که او همواره و به خصوص زمانی که در کمیته ملی پارالمپیک بود از لزوم کیفی‌سازی کاروان اعزامی به بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک و به نوعی صرفه‌جویی صحبت می‌کرد. حالا مشخص نیست چطور می‌شود افرادی که هیچ سمتی جز حضور در جلسات هیئت اجرایی ندارند، می‌توانند در قالب کاروان ایران و شرح وظایف بعضاً من درآوردی اعزام شوند، اما برای ورزشکاران دائم صحبت از کیفی‌سازی و صرفه‌جویی است.

اگر قرار است کیفی‌سازی در ورزش ایران صورت بگیرد، دیگر رؤسا نباید تفاوتی با ورزشکاران داشته باشند که اگر قرار است تفاوت باشد اولویت اعزام و هزینه همیشه برای ورزشکاران است. در دوره‌های گذشته و در بازی‌های مختلف تحت نظر کمیته ملی المپیک و پارالمپیک همواره شاهد حضور مسئولانی روی سکو بودیم که جز شادی یا بغض بعد از نتایج ورزشکاران یا گرفتن عکس یادگاری هیچ کارکردی نداشتند و فقط توانستند چند روز حال و هوای‌شان را عوض کنند و در کشور میزبان دور بزنند.

نظر شما