شناسهٔ خبر: 67684643 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با ارائه یک لایحه جدید صورت گرفت؛

تلاش سنای آمریکا برای محافظت از هنرمندان و روزنامه‌نگاران در برابر هوش مصنوعی

بر اساس لایحه جدیدی که به سنای آمریکا ارائه شده، روزنامه‌نگاران و هنرمندان می‌توانند نحوه استفاده از تولیداتشان برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی (AI) را تعیین و کنترل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از هیل، لایحه حفاظت از محتوا و یکپارچگی رسانه‌ها سکو‌هایی را که سیستم‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی را توسعه داده یا به اشتراک می‌گذارند، ملزم می‌کند تا در دو سال اطلاعات منشأ محتوا را به کار خود پیوست کنند.
 
منشأ در این لایحه به عنوان اطلاعات قابل خواندن ماشینی تعریف شده که تاریخچه یک محتوای دیجیتال را مستند می‌کند. این قانون، مانع از استفاده شرکت‌ها از محتوا‌های دارای برچسب برای آموزش یک سیستم هوش مصنوعی یا تولید محتوای دیگری بدون رضایت صاحب اثر می‌شود. این لایحه همچنین باعث ایجاد بستری برای صاحبان محتوا و دادستان‌های کل هر ایالت آمریکا می‌شود تا از نهاد‌هایی که از محتوا سوءاستفاده کرده‌اند، اقدام قانونی کنند.این لایحه همچنین مؤسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا را ملزم می‌کند تا دستورالعمل‌ها و استاندارد‌هایی را برای ثبت اطلاعات منشأ محتوا و تشخیص محتوای جعلی تدوین کند.هدف این استانداردها، ارتقای شفافیت و تشخیص این است که آیا محتوا، توسط هوش مصنوعی تولید شده یا نه و محتوای هوش مصنوعی از کجا نشأت گرفته است.
این لایحه توسط «ماریا کانتول» رئیس کمیته بازرگانی سنا و سناتور‌ها «مارشا بلکبرن» و «مارتین هاینریش» ارائه شد. به گفته «ماریا کانتول»، این لایحه شفافیت مورد نیاز برای محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. وی در ادامه افزود: این لایحه همچنین تولیدکنندگان محتوا از جمله روزنامه‌نگاران، هنرمندان و موسیقی‌دانان را در کنترل محتوای خود مورد حمایت قرار می‌دهد.لایحه پیشنهادی، به دنبال هشدار‌های فزاینده گروه‌های حامی هنرمندان و رسانه‌ها درباره خطرات بالقوه استفاده هوش مصنوعی از آثار تولیدکنندگان بدون رضایت آنها شکل گرفته است.
 
این جدیدترین پیشنهاد ارائه‌شده در کنگره برای تنظیم‌گری فناوری هوش مصنوعی و طیف گسترده‌ای از تاثیرات و چالش‌های این فناوری بر تولیدکنندگان محتواست.

نظر شما