شناسهٔ خبر: 67683972 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طالبان ابزارهای موسیقی را در سرپل آتش زدند + عکس

این گروه پیش از این هم در ولایت‌های دیگر ابزارهای موسیقی را جمع‌آوری و آن‌ها را تخریب کرده بود. طالبان بنا بر تفسیر خود از اسلام، نواختن و شنیدن موسیقی را حرام می‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان در ولایت سرپل از آتش زدن صد قلم ابزار موسیقی، ساز و سرود در این ولایت خبر داده این ابزارها را «آلات منکرات» خوانده است.

مسعود حنفی؛ رییس امر به معروف طالبان در سرپل امروز دوشنبه، ۲۵ سرطان حریق ابزار موسیقی را «تطبیق فرامین و لوایح وزارت امر به معروف و عملی‌کردن آیات قرآن» خوانده است.

ریاست امر به معروف طالبان در سرپل گفته که این ابزارها براثر «تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران امر به معروف» جمع‌آوری شده بود.

به نوشته خبرگزاری افق، این گروه پیش از این هم در ولایت‌های دیگر ابزارهای موسیقی را جمع‌آوری و آن‌ها را تخریب کرده بود. طالبان بنا بر تفسیر خود از اسلام، نواختن و شنیدن موسیقی را حرام می‌دانند.

این در حالی است که اخیراً انتشار یک ویدیوی رقص جنگجویان طالبان در هرات جنجالی شده است. روزنامه بریتانیایی تلگراف گزارش داده است که جنگجویان طالبان با موسیقی می‌رقصند، تاب می‌خورند و می‌چرخند.

این روزنامه با نشر ویدیویی از رقص طالبان صحنه‌های گوناگونی از رقصیدن آن‌ها را نشان داده است که با موسیقی شاد می‌رقصند.

یک مقام طالبان در هلمند گفته که بسیاری از جنگجویان این گروه باور ندارند که دین رقصیدن را ممنوع کرده باشد، اما رهبران این گروه به این دلیل رقص را ممنوع کرده‌اند که از فرهنگ غربی فاصله بگیرند.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما