شناسهٔ خبر: 67683716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر پایانه مرزی خسروی :

افزایش ۲ برابری تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی

مدیر پایانه مرزی خسروی از افزایش ۲ برابری تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) از مرز رسمی و بین المللی خسروی از ابتدای محرم سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، میثم پرهیخته امروز _ دوشنبه بیست و پنجم تیر _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی هفت روز نخست ماه محرم سال جاری ۹ هزار نفر زائر از مرز خسروی تردد کردند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون در مجموع ۱۵۰ هزار زائر از مرز خسروی وارد کشور عراق شده و یا به ایران ورود پیدا کردند که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۷۱ هزار نفر زائران ایرانی و مسافران عراقی از این مرز تردد داشتند.

مدیر پایانه مرزی خسروی در خصوص آمار تردد روزانه از این مرز، خاطر نشان کرد: روزانه بین یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر از مرز خسروی تردد می‌کنند که با نزدیک شدن به ایام اربعین این آمار رو به افزایش است.

وی با اشاره به آمادگی کامل زیر ساخت‌های مرز خسروی برای تردد زائرین، گفت: زائرانی که این مرز را برای عزیمت به عتبات عالیات و کربلای معلی انتخاب می‌کنند بدون معطلی از مرز عبور کرده و عازم عراق می‌شوند.

پرهیخته خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای ورود و خروج زائران به صورت انفرادی و کاروانی در مرز خسروی وجود ندارد و تردد زوار از این مرز به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته مرز خسروی طی ایام اربعین پذیرای حدود یک میلیون زائر بود و اربعین سال جاری با توجه به شرایط مناسب و توسعه زیرساخت‌ها و استقبال خوبی که از زائران تا کنون شاهد بودیم پیش بینی می‌شود شاهد افزایش ۲ برابری زائران از مرز خسروی باشیم.

نظر شما