شناسهٔ خبر: 67683685 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در مراسم عزاداری شب عاشورا در حرم مطهر امام خمینی(س)؛

پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ اگر مسئولین به حق عمل و به عدالت رفتار کنند، مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟! پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است/ با مردم با رحمت و عطوفت رفتار کنیم

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در مراسم عزاداری شب عاشورا در حرم مطهر امام خمینی(س) گفت: فردای قیامت اگر قرار باشد پاسخگوی شهدا باشیم، باید کاری کنیم که در جامعه با حق و انصاف رفتار کنیم. مردم همه مردم هستند، نه فقط کسانی که با ما هستند؛ کسانی که با ما نیستند هم مردمند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جماران؛ مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در مراسم عزاداری شب عاشورا در حرم مطهر امام خمینی(س) گفت: امام حسین(ع) به خاطر «حق» شهید شد؛ مگر نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌کنند و از باطل روی‌گردان نمی‌‌کنند؟!

وی با بیان اینکه فلسفه کتاب خدا و پیامبران برای «حق» است، افزود: این حق خیلی وسیع است؛ اگر بخواهیم راجع به آن حرف بزنیم. ولی وقتی به ارتباطات فردی و اجتماعی می‌آید، تنگ می‌شود. اگر حق در جامعه جاری و عدالت در جامعه جاری نباشد، دعوا شروع می‌شود و اختلاف به وجود می‌آید.

پزشکیان با بیان اینکه امام حسین(ع) برای برپایی حق قیام کرد، تصریح کرد: اگر ما حق را در جامعه بین افراد و قومیت‌ها پیاده نکنیم، گریه کردن ما فقط گریه کردن است. اگر مسئولین به حق عمل و به عدالت رفتار کنند، مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟!

 

پزشکیان در حرم امام: پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری به مردم است

 

رئیس جمهور منتخب گفت: وقتی آدم تابع هوای نفس باشد به حق عمل نمی‌کند؛ حق جناح و گروهش را می‌بیند و حق مردم را نادیده می‌گیرد.این قدرت و پست و مقام برای این نیست که من قیافه بگیرم و فخر بفروشم؛ برای این است که خدمتگزار مردم باشیم. نفس است که من قوم خودم را بر دیگران برتر و خودم را از دیگران بهتر می‌بینم. معنی مالک نفس بودن این است که بین دوست و دشمن «انصاف» را رعایت و بر اساس انصاف عمل کنیم.

 

پزشکیان در حرم امام: با همه باید بر اساس انصاف و عدالت عمل کنیم؛ امام حسین(ع) برای اینها شهید شد/ باید با این مردم با گذشت، رحمت و عطوفت رفتار کرد

 

مسعود پزشکیان گفت: ما فردای قیامت اگر قرار باشد پاسخگوی شهدا باشیم، باید کاری کنیم که در جامعه با حق و انصاف رفتار کنیم. مردم همه مردم هستند، نه فقط کسانی که با ما هستند؛ کسانی که با ما نیستند هم مردمند. 

وی افزود: ما دعوای نفس و جناح داریم؛ وگرنه برای حق اگر کار کنیم مملکت گلستان می‌شود و مردم از ما راضی خواهند بود. یادمان باشد راه امام حسین(ع) را درست برویم و مبادا به نام امام حسین(ع) تابع هوای نفس، غرور و تکبر شویم.

پزشکیان در پایان گفت: امیدوارم خدا به ما این جسارت، توان و قدرت را بدهد که خدمتگزار مردم باشیم و بتوانیم بدون توجه به رنگ و جناح و گروه خدمتگزار همه مردم ترک و لر و کرد و بلوچ باشیم.

 

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما