شناسهٔ خبر: 67683530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

امام حسین (ع) ماموریت خلوص دین داشت - اکونیوز

اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دشمنان قصد داشتند انسان را در مسیر گمراهی قرار دهند در حالی که امام حسین (ع) با ماموریت خلوص دین مقابل این بدعت ها ایستادگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر دوشنبه در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در مسجد میرزاعلی اکبر اردبیل اظهار کرد: امام حسین (ع) در کربلا نه تنها از اصول خود تنازل نکرد بلکه سعی داشت تا بر معیارها و ارزش‌های الهی و انسانی در نهضت عظیم حسینی تاکید کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در طول تاریخ سعی کردند تا با تحریف مقصد نهایی انسان را در مسیر گمراهی قرار داده و مرجعیت علمی را مخدوش کنند در حالی که امام حسین (ع) با تکیه بر قرآن و کلام رسول الهی سعی کرد تا دین الهی را از انحراف، بدعت و ناخالصی نجات دهد.

امام جمعه اردبیل مأموریت اهل بیت را حفاظت از خلوص دین و سلامت آن برشمرد و گفت: هنر معصوم در این بوده است تا در سخت‌ترین شرایط دین الهی را از ناخالصی‌ها و انحراف نجات دهد.

آیت الله عاملی ادامه داد: در قرآن کریم برخلاف سایر کتب آسمانی تحریف و تأویل اندک اتفاق افتاده چرا که اهل بیت و علما و مفسران در طول تاریخ سعی کردند تا قرآن را از آسیب‌ها و تهدیدها در امان نگهدارند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تاکید قرآن و اهل بیت را بر وحدت و همگرایی بیشتر با محوریت آموزه‌های دینی یادآور شد و بیان کرد: حتی آیات متشابه قرآن کریم زمینه ساز فتنه نبوده بلکه برای این است که مسلمانان به سراغ پیامبر و اهل بیت بروند.

آیت الله عاملی افزود: مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در ۱۰ سال خلأ حکومت بین امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را به روشنی نشان می‌دهد و در این فرجه زمانی حقیقت مکتب اهل بیت و آموزه‌های دینی روشن و مشخص شد.

برچسب‌ها:

نظر شما