شناسهٔ خبر: 67682770 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

برگزاری مراسم شمع گردانی تاسوعای حسینی در مشگین شهر - اکونیوز

اقتصاد ایران: مشگین شهر- رئیس تبلیغات اسلامی مشگین شهر گفت: آیین سنتی شمع گذاری همزمان با شب تاسوعای حسینی در مساجد، حسینیه ها و هیات های مذهبی مشگین شهر برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام صادق صمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آئین سنتی شمع گردانی همزمان با شب تاسوعای حسینی در مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی مشگین شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: مردم مشگین شهر بعد از ۹ روز عزاداری در مساجد و خیابان‌ها و حسینیه‌ها و حضور در مسیر عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا در اوج نمود عشق و ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) نشان می‌دهند.

حجت الاسلام صمدی به آئین باشکوه شب تاسوعا اشاره و بیان کرد: عزاداران در هر مسجد با روشن کردن شمعی عشق و ارادتشان را به خاندان ابا عبدالله نشان دهند.

وی افزود: در شب تاسوعا، دستجات عزاداری مشگین شهر اقدام به روشن کردن شمع در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برای یادآوری شمع روشن کردن یاران امام حسین (ع) در شامگاه تاسوعا در ۴۱ خیمه محزون انصارش می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی مشگین شهر گفت: در این آئین که هنگام غروب تا شامگاه در این شهر ادامه دارد، عزاداران با در دست داشتن ۴۱ شمع به مساجد مختلف محلات رفته و با روشن کردن آنها، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به ویژه حضرت ابوالفضل (ع) نشان می‌دهند و عزاداران پس از روشن کردن شمع‌های خود در محل‌های مختلف تا صبح عاشورا به راز و نیاز پرداخته و به قرائت قرآن، نماز و زیارت نامه حضرت سیدالشهدا (ع) می‌پردازند.

صمدی گفت: مشگین شهر با حدود بیش از ۵۰۰ مسجد شهری و روستایی و هیأت عزاداری حسینی از شهرهای مهم مذهبی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما