شناسهٔ خبر: 67682308 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

افشای جزئیات هولناک شکنجه‌ اسرای نوار غزه در زندان عوفر

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین با انتشار گزارشی، جزئیات هولناکی از نحوه شکنجه اسرای غزه در زندان عوفر رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

وکیل سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین خالد ارسلان محاجنه امروز دوشنبه شهادت‌های هولناک از اسرای نوار غزه در زندان عوفر رژیم صهیونیستی فاش کرد. 

وی طی بیانیه‌ای پس از بازدید از زندان عوفر رژیم صهیونیستی به نقل از اسیری به نام (م.ع)، گزارش داد که زندانبانان برخی از اسرای در بند عوفر را پس از برهنه کردن، مورد تعرض جنسی قرار داده‌اند یا نقاط حساس بدنشان را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند و به همین دلیل این اسرا در شرایط سخت روانی و جسمی به سر می‌برند.

این اسیر فلسطینی اذعان کرده که سگ‌های پلیس به شماری از اسرا، در حالی که دست‌هایشان پشت سرشان بسته شده بود، حمله می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که بیش از 100 اسیر بیمار و مجروح بدون هیچ درمانی در سلولهای شلوغ به مساحت 5 متر، سیمانی و فاقد تهویه و دارای تخت‌های آهنی بدون تشک و پتو نگهداری می‌شود. در هر کدام از این سلول‌ها 25 اسیر نگهداری می‌شوند که اکثر آنها روی زمین می‌خوابند. 

در ادامه این گزارش آمده است که اسرای غزه مجبورند با دستبند غذا بخورند و هر زندانی در طول روز یک وعده غذایی دارد که شامل 100 گرم نان، یک عدد خیار یا گوجه فرنگی و مقدار بسیار کمی شیر است. 

حمام در داخل سلول‌ها کاملا نمایان است، علاوه بر آن، دوربین‌هایی در هر کدام از این سلول‌ها نصب است که لنز آنها بر روی حمام‌ها تنظیم شده است. مدت حمام نیز محدود و برای هر اسیر تنها یک دقیقه است.

محاجنه در ادامه به نقل از این اسرا اعلام کرد که زندان عوفر دارای دو بند شکنجه است و صدای فریاد اسرایی که شکنجه می‌شوند مدام به گوش می‌رسد. اخیراً نظامییان اسرائیلی به همه اسرای عوفر حمله کرده‌اند و موجب شکسته شدن دست‌ها و پاهای شمار زیادی از این اسرا شده‌اند.

وی به نقل از یکی از اسرایی که از اردوگاه «سدیه تیمان» به عوفر منتقل شده، گزارش داد که اخیرا یک اسیر بیمار در پی امتناع سربازان اشغالگر از انجام اقدامات درمانی لازم به شهادت رسیده است.

وضعیت در سایر زندانهای اسرائیلی بهتر نیست تا جایی که اوایل خرداد ماه گذشته بود که منابع فلسطینی از سرکوب شدید اسرای فلسطینی محبوس در زندان عصیون،‌ از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین آن زمان به نقل از یکی از وکلای خود گزارش داد که واحدهای سرکوب اسرائیلی، اسرای فلسطینی را در دو اتاق در زندان عصیون به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند، زیرا آنها از خوردن غذایی که به زمین ریخته شده و پر از خاک و کثافت است، خودداری کرده بودند.

چند روز پیش نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که شهادت‌های هولناک اسرای آزاد شده و آثار برجای مانده از اقدامات وحشیانه بر روی بدن‌های آنها نشانگر جنایت‌های فجیعی است که در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

حماس اعلام کرد که جنایات ارتکابی علیه اسرای فلسطینی در زندانهای اسرائیلی، چندین برابر وحشیانه تر از اقداماتی است که بازداشت‌شدگان در زندان‌های گوانتاناهو و ابو غریب تجربه کرده‌اند./فارس

نظر شما