شناسهٔ خبر: 67681936 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

آغاز فعالیت «کارگروه فرهنگ دولت چهاردهم»؛

از ریاست یک «ژن خوب» تا فقدان حضور حتی یک نماینده از طیف معتقد به «آرمان‌های فرهنگی انقلاب اسلامی»!

سینماپرس: کارگروه فرهنگ دولت چهاردهم در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که مرور سوابق اکثریت اعضا بیانگر این واقعیت است که این جمع بیش از آن که یک جمع نخبگانی از فرهیختگان، متخصصان صاحب اندیشه در حوزه فرهنگ و هنر باشند، ترکیبی از محافل سنتی و شاه‌نشینان این عرصه است که بیش از هر چیز به دنبال منافع خود بوده وترکیب خنده داری از مجاهدان جمعه و شنبه و ژن‌های خوب قبیله موسوم به اصلاحات را در فقدان حتی یک فرد معتدل و مقید به آرمان‌های فرهنگی انقلاب اسلامی رقم زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، برخی شنیده‌های و اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که کارگروه فرهنگ دولت چهاردهم با ریاست خواهرزاده خاتمی یعنی علیرضا تابش و دبیری حمید سیدی، کار خود را از اوایل هفته آغاز کرده است.

از ریاست یک «ژن خوب» تا فقدان حضور حتی یک نماینده از طیف معتقد به «آرمان‌های فرهنگی انقلاب اسلامی»!

مطابق این خبر پنج کارگروه برای تشکیل کابینه پزشکیان شکل گرفته است و بر اساس شنیده‌های خبرنگار چارسو فرهنگ، کارگروه انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلوتر از مابقی کارگروه‌ها جلساتش را شکل داده و با کارشناسان و صاحبنظران حوزه فرهنگ و هنر دیدار و گفتگو داشته است.

کارگروه ویژه انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۵ عضو دارد و تا به امروز، ۶ گزینه برای سکانداری وزارت فرهنگ و ارشاد در جلسات مطرح و بررسی شده است. از این تعداد، دو نفر بعد از بررسی نهایی، مورد توافق همه اعضا قرار نگرفتند. احتمالا تا اواخر هفته آینده، ۵ گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد به رئیس‌جمهور معرفی می‌شوند. مسعود پزشکیان برای تشکیل کابینه خود، کمیته‌هایی را مشخص کرده و برای هر وزارتخانه، یک کارگروه شکل گرفته است. پزشکیان، دو شرط برای افراد پیشنهادی مطرح کرده است؛ نخست اینکه سه نفر از میان پنج گزینه پیشنهادی برای هر وزارتخانه باید از چهره‌های جدید و بدون سابقه وزارت باشند و همچنین میانگین سنی کابینه پیشنهادی از ۵۵ بیشتر نباشد.

نظر شما