شناسهٔ خبر: 67681932 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

واشنگتن پست: حزب‌الله ۴ برابر حماس سلاح و موشک دارد

یک روزنامه آمریکایی حزب الله را بسیار حرفه‌ای تر و مجهزتر از حماس دانست و تصریح کرد که ارتش اسرائیل به شدت فرسوده شده و آماده جنگ در لبنان نیست.

صاحب‌خبر -

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در شماره امروز خود نوشت که رژیم صهیونیستی به هیچ وجه آمادگی جنگ با حزب الله لبنان را ندارد و افکار عمومی تل‌آویو نیز آماده پذیرش هزاران موشک شلیک شده از لبنان نیستند.

این روزنامه آمریکایی در شماره امروز خود نوشت که ارتش به شدت در نتیجه جنگ در غزه فرسوده شده و نسبت به بروز جنگ در جبهه شمالی با وحشت نگاه می‌کند.

بر اساس این گزارش، سرکردگان نظامی رژیم صهیونیستی می‌گویند که به دنبال جنگ در لبنان نیستند، آنها تمامی منابع خود را در جنگ ضد نوار غزه از دست داده‌اند و نظامیان فرسوده و خسته هستند و آمادگی جنگ جدید در جبهه شمالی را ندارند.

واشنگتن پست تصریح کرد که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه باعث شکست حماس نشده، بلکه باعث محاصره سیاسی نتانیاهو شد، در حالی که وی هیچ استراتژی برای خروج از جنگ ترسیم نکرده است.

حزب‌الله حرفه‌ای تر و قدرتمندتر از حماس است

واشنگتن پست در این گزارش تاکید می‌کند که اسرائیل در لبنان با دشمنی با حجم بیشتر و تسلیحات قوی‌تر و حرفه‌ای تر از حماس مواجه است، شهرک‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی با وجود افزایش فشار آوارگان صهیونیستی و تشویق کابینه برای بازگرداندن آنها همچنان خالی از سکنه است.

جیل تالچر استاد علوم سیاسی در دانشگاه العبریة می گوید که نتانیاهو امروز در حالی به قدرت خود برای جلوگیری از جنگ افتخار می‌کند که به خوبی می‌داند جامعه اسرائیل آمادگی سقوط هزاران موشک در تل‌آویو را ندارد.

وی می‌افزاید که نتانیاهو به جای تدوین استراتژی دقیق، خود را کنار کشیده و از اتخاذ تصمیمات سخت فرار می‌کند و به دنبال خرید زمان برای خود است و در عین حال عده‌ای از افراد بدون تجربه نظامی دور او جمع شده‌اند.

حزب‌الله ۴ برابر حماس تجهیزات دارد

موشه داویدویچ رئیس شورای محلی یکی از شهرک‌های شمال سرزمین‌های اشغالی نیز می گوید که صدها منزل در مناطق شمالی آسیب دیده یا کاملاً تخریب شده است.

واشنگتن پست در گزارش خود می‌افزاید که حملات انجام شده توسط حزب الله تجربه‌ای کوچک از خسارت‌هایی است که در جنگ گسترده، اسرائیل با آن مواجه خواهد شد و این حملات ممکن است به قطع شدن گسترده برق در سرزمین‌های اشغالی منجر شود. این گزارش می‌افزاید که حزب الله پیش از دو برابر عناصر مبارز حماس نیرو در اختیار دارد و تسلیحات آن ۴ برابر حماس است که از جمله آنها موشک‌های رهگیر است.

نظر شما