شناسهٔ خبر: 67681831 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دو دلیل برای قهرمانی مقتدرانه اسپانیا در یورو 2024

صاحب‌خبر -

شفقنا- تیم ملی فوتبال اسپانیا با شایستگی توانست عنوان قهرمانی در یورو 2024 را به دست آورد؛ عنوانی که دو دلیل مهم در آن نقش داشتند که به آنها می پردازیم.

به گزارش شفقنا ورزشی، تیم ملی فوتبال اسپانیا در یورو 2024 توانست با شایستگی به عنوان قهرمانی برسد.

لاروخا بهترین آمار را در خط دفاعی و حمله داشت و به اذعان همه کارشناسان به چیزی که شایستگی و حق آن را داشت دست پیدا کرد.

شاگردان دی لافونته در بازی پایانی با نتیجه دو بر یک برابر انگلیس تا دندان مسلح به پیروزی دست پیدا کردند.

اما دو دلیل مهم در قهرمانی لاروخا در یورو 2024 نقش داشتند:

جوانگرایی

تغییر نسل در اسپانیا بسیار به خوبی شکل گرفته است و گواردیولا نابغه مربیگری جهان فوتبال در همان ابتدای یورو اسپانیا جوان شده را شایسته ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی دانست.

دی لافونته بسیار خوب در لاروخا تغییر نسل به وجود آورد. بازیکنانی که به تیم اصلی اضافه شده اند باوجود آنکه بسیار جوان هستند اما از تجربه بالایی برخوردار هستند. لامینه یامال را باید جوان طلایی فوتبال جهان دانست؛ بازیکنی که تنها با 16 سال سن توانست بدرخشد.

او سه پاس گل داد و یک گل بسیار زیبا به ثمر رساند تا عنوان بهترین بازیکن جوان را به دست آورد. در کنار یامال باید از نیکو ویلیامز سخن به میان آورد که با 22 سال سن نشان داد همه نشانه های یک بازیکن بزرگ را دارد.

دنی اولمو دیگر ستاره جوان خط حمله اسپانیا که مثلث خطرناکی را با یامال و ویلیامز تشکیل دادند. در ترکیب اسپانیا بازیکنان جوان دیگری مثل گاوی، پدری ، کوبارسی و نیکو گونزالس و … حضور دارند که می توانند زمینه ساز قهرمانی اسپانیا در جام جهانی 2026 و رقابت های بزرگ دیگر باشند.

یک هافبک تمام عیار

و اما دلیل دوم دیگر در قهرمانی لاروخا در یورو 2024 نقش بسزایی داشت حضور یک هافبک همه چیز تمام به نام رودری بود که وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

رودری زیر نظر گواردیولا به بهترین هافبک فوتبال جهان تبدیل شد و در میانه میدان اسپانیا آقایی کرد. او تقریبا در بیشتر نبردها با هافبک های  کلاس بالای انگلیس برنده بود و توانست یک تورنمنت بی نقص و فوق العاده را پشت سرگذارد.

رودری خط حمله و دفاعی اسپانیا را خیلی خوب به هم وصل کرد و الماس گران بها در میانه میدان تیم بود. او با 28 سال نشان داد که یکی از گزینه های است که این شایستگی را دارد تا توپ طلا را به دست آورد. او قطعا یکی از دلایل اصلی قهرمانی اسپانیا در یورو 2024 بود.

 

نظر شما