شناسهٔ خبر: 67681711 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

اپل با آیفون 16 پرو مکس به جنگ فناوری باتری شگفت انگیز وان پلاس خواهد رفت

صاحب‌خبر -

فناوری جدید باتری آیفون 16 پرو مکس نه تنها شارژدهی را افزایش می‌دهد؛ بلکه باعث افزایش استحکام و تعمیرپذیری راحت‌تر این گوشی خواهد شد.

طبق اخبار و اطلاعات جدید، اپل در صدد استفاده از یک فناوری باتری جدید و انقلابی در آیفون 16 پرو مکس است که نه تنها شارژدهی این گوشی را افزایش خواهد داد؛ بلکه نیاز به تعمیرات را نیز کاهش داده و هزینه‌های مرتبط با نگهداری آن را نیز به حداقل خواهد رساند. این اطلاعات به نقل از مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل منتشر شده و به تغییرات مهم در باتری های لیتیوم یون iPhone 16 Pro Max اشاره دارد.

فناوری جدید باتری آیفون 16 پرو مکس؛ ظرفیت و دوام بالاتر از فناوری وان پلاس

مدتی پیش وان پلاس با رونمایی از فناوری شگفت‌انگیز باتری یخچال طبیعی خود به سرتیتر اخبار تکنولوژی دنیا تبدیل شد. این باتری‌ها اساسا چگالی انرژی بیشتری داشته و قادرند با اندازه‌ای هم‌تراز با باتری‌های کنونی تا سقف 20 درصد انرژی بیشتری در خود ذخیره کنند. این باتری‌های علاوه بر این که قادرند شارژدهی گوشی‌های موبایل را افزایش دهند باعث کاهش ضخامت آن‌ها نیز شده و دوام و استحکام بالاتری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورند؛ به‌طوری که نیاز کمتری به تعویض و تعمیرات آن‌ها وجود خواهد داشت.

گوشی iPhone 16 Pro Max گوشی iPhone 16 Pro Max

به ادعای مینگ چی کو، اپل در صدد است که از این فناوری جذاب باتری در آیفون 16 پرو مکس خود بهره برده و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، تمامی اعضای خانواده آیفون 17 را مجهز به این باتری‌های جدید روانه بازار کند.

در این میان البته نکته حائز اهمیت توجه به مدیریت حرارتی باتری‌های جدید است؛ زیرا افزایش چگالی انرژی بدون تعبیه سیستم‌های دفع حرارتی مناسب باعث افزایش تنش‌های حرارتی در باتری شده که عواقبی مثل داغ شدن گوشی، کاهش عمر باتری و آسیب به قطعات داخلی را به همراه خواهد داشت.

به ادعای مینگ چی کو اپل برای مقابله با این مشکل سراغ استفاده از قاب فولادی برای باتری های چگال‌تر آیفون 16 پرو مکس خواهد رفت. فولاد علاوه بر این که نسبت به ساختارهای کنونی مورد استفاده در باتری‌های لیتیوم یون انتقال حرارت بهتری دارد، مقاومت بالاتری نیز در برابر اکسید شدن ارائه می‌کند. علاوه بر این، استفاده از فولاد ضد زنگ همچنین باعث دسترسی‌پذیری و تعمیرپذیری راحت‌تر باتری گوشی‌های موبایل خواهد شد و دردسرها و هزینه‌های نگهداری آیفون را به‌طور قابل توجهی کاهش خواهد داد.

در این بین البته باید توجه کرد که تعبیه باتری های جدید و چگال در آیفون 16 پرو مکس علیرغم تمامی مزایایی که دارد، احتمالا قیمت تمام شده این گوشی را افزایش خواهد داد؛ چراکه فرآیند تولید این باتری‌های قطعا هزینه‌برتر از باتری‌های کنونی لیتیوم یونی است.

باتری آیفون 16 پرو مکس باتری آیفون 16 پرو مکس

محققان و صاحب‌نظران همچنین در خصوص چگونگی دستیابی به این باتری چگال‌تر از سوی اپل نیز نظرات خاص خود را دارند. برخی ادعا کرده‌اند که این کار از طریق استفاده از الکترودهای با چگالی بالاتر یون امکان‌پذیر شده و عده‌ای دیگر نیز جایگزینی الکترولیت مایع با نمک جامد یا تعویض حلال را راه دستیابی به این باتری‌ها می‌دانند.

در گجت نیوز بخوانید:
اعتماد بنفس به سبک اپل؛ بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۶ می‌فروشیم مقایسه آیفون ۱۶ پرو با گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ پرچمدار آتی اپل دربرابر بهترین گوشی سامسونگ آیا باید منتظر آیفون ۱۶ اولترا باشیم؟ تمام شایعات و اخبار در مورد آیفون سوپر پریمیوم اپل

نظر شما