شناسهٔ خبر: 67681579 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رفیعی: بیرانوند بی‌معرفتی کرد؛ امیدوارم گریبانش را نگیرد!

تهران- ایرنا- هافبک تیم فوتبال پرسپولیس بعد از تمدید قرارداد با این تیم گفت: متاسفانه فوتبال ما به پدیده شومی به نام مجازی‌زدگی دچار شده است و دیگر نمی‌توان روی حرف کسی حساب کرد!

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، سروش رفیعی پس از تمدید یک‌ساله با پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدا خدا را شاکرم که یک فصل دیگر این فرصت را به من داد تا فوتبال بازی کنم و برای کاری که دوست دارم زحمت بکشم.

وی ادامه داد: امروز که با پرسپولیس تمدید کردم به این فکر افتادم روزی که به پرسپولیس آمدم تا امروز چقدر سریع گذشت! قرارداد من ۵ دقیقه بیشتر طول نکشید اما بیشتر زمان به اتفاقات ۴۰ روز اخیر باز می‌گشت. مردم، فوتبالیست‌ها و همه ما دچار مشکل بزرگی شده‌اند. فوتبال ما به مجازی‌زدگی دچار شده و نمی‌توان روی حرف افراد حساب کرد.

هافبک پرسپولیس یادآور شد: با این شرایط نمی‌توان انتظار اتفاقات خوب را در فوتبال داشت. کسی که فوتبالیست است از این راه درآمد کسب می‌کند اما معیار انسان‌ها با هم متفاوت است. یک نفر تنها به درآمد بیشتر نگاه می‌کند اما یک نفر دیگر سرمایه و داشته‌های خود را در چیزهای دیگر می‌بیند.

رفیعی گفت: بعد از این همه افتخار با پرسپولیس به جوان‌ها می‌گویم این موفقیت‌ها به شعور و شخصیت شما چیزی اضافه نمی‌کند. امروز افرادی را می‌بینیم که حتی حرف خود را هم قبول ندارند! هر بازیکنی حق دارد در مورد شرایط زندگی و فوتبال حرفه‌ای خود تصمیم بگیرد اما افرادی که از پرسپولیس رفتند نزدیک‌ترین دوستان من هستند. ما فقط در زمان خواب از هم جدا می‌شدیم و در چند ماه اخیر می‌دانستم قصد دارند از پرسپولیس بروند.

وی اضافه کرد: مهدی ترابی تصمیمش را از قبل گرفته بود. البته با هم در این مورد صحبت کرده بودیم. او موضع مشخصی دارد و شما می‌دانید او چه سمتی است و این خیلی خوب است. دانیال اسماعیلی‌فر باعث ناراحتی من شد چرا که به او گفتم صبر کند اما نکرد اما علی بیرانوند را اصلا درک نمی‌کنم! به او گفتم «بی‌معرفت» است. او نسبت به باشگاه، دوستان و هواداران کم‌لطفی کرد. در زمانی که ما پول نگرفتیم او گرفت. اینکه حق داشته یا نه در آینده مشخص خواهد شد اما من نگرانش هستم. او سنگربان اول تیم ملی است و من از شرایط نگران هستم.

هافبک پرسپولیس افزود: امیدوارم کاری که بیرانوند کرد گریبان او را نگیرد. کارهایی کرد که غیرمنطقی بود. به همین دلایل است که می‌گویم نمی‌توان روی حرف کسی حساب کرد. من ۴۰ روز خارج از ایران بودم. در کانادا همه ایرانی‌ها نگران پرسپولیس بودند. نباید حرفی را بزنیم که هواداران را نگران بکنیم. بیرانوند الان درگیر شکایت پرسپولیس است اما نام باشگاه دیگری هم در میان است و این مسائل می‌تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند.

وی ادامه داد: هواداران پرسپولیس حق دارند که نگران باشند اما از آنها می‌خواهم به مسائل بهتر نگاه کنند. امیدوارم آنهایی که هوادار واقعی پرسپولیس هستند این حرف را قبول کنند و به سراغ فضای مجازی نروند و به آن استناد نکنند. ما در لیگ برتر بازیکنانی داریم که خودشان برای خودشان صفحات مجازی هواداری درست می‌کنند. برای خودشان خبر و تیتر درست می‌کنند و بازار گرمی می‌کنند. در مورد من در یک ماه گذشته چقدر حرف و حدیث درست کردند؟!

رفیعی گفت: هر فردی که احساس می‌کند پرسپولیسی است باید بداند چیزی مهمتر از نام این تیم نیست. باید بر اساس اصول پیش رفت. باید حرفی را که می‌زنیم پای آن بایستیم. در اردویی که داشتیم همه بازیکنان به این اجماع رسیدیم که با توجه به شرایط موجود تیم و باشگاه، اوسمار باید بماند اما خیلی‌ها حرفشان را بعدا عوض کردند!

هافبک پرسپولیس اظهار داشت: روزی همه ما باید در تنهایی به کاری که کرده‌ایم فکر می‌کنیم و امیدوارم آن روز شرمنده نباشیم. هوادار واقعی این را بداند که برخی‌ با گرفتن مبالغی هر مطلبی را منتشر می‌کنند و این آفت فضای مجازی است. رامین رضائیان با استقلال قرارداد بسته است، اما برخی می‌گویند من نخواستم او به پرسپولیس بیاید. آیا آنهایی که می‌نویسند یا مقابل در باشگاه تجمع می‌کنند هوادار واقعی پرسپولیس هستند؟

وی یادآور شد: فکر نمی‌کردم اسماعیلی‌فر و ترابی از پرسپولیس بروند اما رفتند. فکر نمی‌کردم بیرانوند چنین رفتاری را نشان بدهد. رفتار علی نعمتی را هم باور نمی‌کردم. اولین مقصر اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال است. قوانینی که وضع می‌کند دست باشگاه را می‌بندد اما این به سود بازیکن است و ایجاد مشکل می‌کند. با توجه به قوانینی که می‌گوید بازیکن بالای ۳۰ سال باید یک‌ساله ببندد،‌ سال آینده ۲۰ بازیکن ما قرارداد نخواهند داشت. چند نفر تمدید می‌کنند؟ بازیکن جوان به راحتی وارد استقلال و پرسپولیس می‌شود و چون بدون سختی کشیدن به تیم‌های مطرح وارد می‌شود، قدر فرصت‌ها را نمی‌داند. اگر در فوتبال کاره‌ای بودم گروهی مدیر را می‌آوردم تا کلیات فوتبال را درست کنند. به دلیل حاشیه‌های فوتبال و پول‌های زیادی که در این ورزش هزینه می‌شود، بازیکن یک‌ساله نابود می‌شود.

رفیعی همچنین درباره خوآن گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس نیز گفت: فوتبال در همه جای دنیا یک شکل است. هرچند در فوتبال ما اتفاقاتی رخ می‌دهد که نادر است اما همه آنهایی که از بیرون می‌آیند برای اولین بار چنین تجربه‌ای را نداشتند اما تصور می‌کنم خیلی زود شرایط را درک خواهد کرد. اوسمار تمرکز بالایی روی کارش داشت و این حسن او بود. بدون شک گاریدو هم تلاش خواهد کرد تا پرسپولیس موفق شود.

نظر شما