شناسهٔ خبر: 67681578 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مینسک: بلاروس آمریکا را شریک مهمی می‌داند و آماده همکاری است

شادی سلطان‌زاده

کاردار بلاروس در آمریکا در جمع خبرنگاران با اشاره به این که روابط مینسک و واشنگتن در حال حاضر در بن بست است، گفت که بلاروس آماده گفت‌وگو و همکاری با آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «پاول شیدلوفسکی» کاردار بلاروس در آمریکا، امروز (دوشنبه)  گفت که بلاروس آمریکا را یک شریک مهم جهانی می‌داند و مایل است روابط دوجانبه سازنده‌ای با آن داشته باشد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که شیدلوفسکی گفت: روابط ما در حال حاضر در  وضعیت بن‌بست قرار دارد. تقصیر ما هم نیست، چرا که دولت بایدن از تماس و هرگونه گفت‌وگوی اساسی با ما می‌پرهیزد. این گفتمان به شدت محدود است.

این دیپلمات گفت که چشم‌اندازی برای همکاری می‌بیند و مینسک برای تعامل سازنده مبتنی بر همکاری سودمند دوجانبه و رفتاری سازنده آماده است.

او در جمع خبرنگاران گفت: ما باید گفتمانی اساسی ایجاد کنیم. متاسفانه، واشنگتن نسبت به چنین تماسی تمایلی ندارد و از ما می‌خواهد خواسته‌هایی غیرممکن را برآورده کنیم. به همین دلیل است که روابطمان در چنین وضعیتی قرار دارد.

این دیپلامات بلاروسی گفت: بلاروس برای تسهیل روابط اراده سیاسی دارد، چراکه همواره، آمریکا را «شریکی مهم و موثر در آینده» دانسته است.

شیدلوفسکی افزود دیپلمات‌های بلاروسی، اساسا، با جامعه کارشناسان آمریکا، خیریه‌ها و شرکای هم‌فکر این کشور در تعامل هستند که دیدگاه بی‌طرفانه‌ای نسبت به بلاروس دارند و از موضع مینسک درباره جنگ اوکراین حمایت می‌کنند.

بلاروس روابطی نزدیکی با روسیه دارد و اقتصادهای آن‌ها تا حد قابل‌توجهی پیوستگی دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما