شناسهٔ خبر: 67681382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان خبر داد

قلع و قمع واحد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی پناهگاه حیات وحش بختگان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان گفت: یک واحد اتاقک غیرمجاز که در اراضی ملی این شهرستان ساخته شده بود تخریب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ذبیح‌الله محمدی از قلع و قمع واحد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی پناهگاه حیات وحش بختگان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: یک واحد اتاقک غیرمجاز در اراضی ملی در این شهرستان ساخته شده بود که تخریب شد.

وی افزود: طی فعالیت‌های مستمری که توسط این اداره در شهرستان در حال انجام است بالغ بر ۸۱ هکتار از اراضی ملی که به صورت غیر مجاز تصرف شده بود تاکنون در سال جاری رفع تصرف شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان پس از بررسی‌های لازم متوجه شد که یک واحد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی مشهور به تنگ گچ کوه و تنگ کوچک واقع در منطقه پناهگاه حیات وحش بختگان در حال ساخت بوده و مورد تصرف غیر قانونی قرار گرفته است.

محمدی خاطر نشان کرد: با همکاری و دستور مستقیم دادیار پرونده نسبت به قلع و قمع بنا اقدام شد.

وی با اشاره به مشکلات اجتماعی ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز، اضافه کرد: آسیب و تبعات منفی این نوع ساخت و سازها درازمدت خواهد بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان ادامه داد: بحث پیشگیری و مقابله هر دو در ساخت و سازهای غیر مجاز مهم است اما اثر بخشی پیشگیری از مقابله بیشتر است. چرا که اگر مقابله به خوبی اثر می‌گذاشت، بعد از این اقدام مجدد شاهد تعدد تخلفات در ساخت و سازهای غیرمجاز نبودیم.

محمدی تاکید کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست تهدیدی برای حفاظت از این مناطق قلمداد می‌شود و قانون در این موارد با برخورد قاطع و قلع و قمع مستحدثات و سازه‌های احداث شده راه را برای حفاظت بیشتر از این مناطق گشوده است.

نظر شما