شناسهٔ خبر: 67681186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

سفیر ایران در قطر: دولت جدید باجدیت سیاست تقویت همکاری با همسایگان را دنبال خواهد کرد

صاحب‌خبر -

سفیر کشورمان در قطر در یادداشتی نوشت: انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران اخیرا برگزار شد و علیرغم فقدان غم انگیز رئیس جمهور و وزیر امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران بار دیگر توانست به عنوان یک کشور مستقل و قانونمدار از این رویداد تلخ عبور کند.

به گزارش ایسنا، علی صالح آبادی، سفیر کشورمان در قطر در یادداشتی در پایگاه قطری «العرب» نوشت: «این انتخابات به منظور جمع آوری آرای ایرانیان مقیم قطر نیز برگزار شد و بر این باوریم که لازم است از دولت قطر به دلیل تمهیداتی که برای برگزاری منظم و دقیق این انتخابات در دوحه انجام داد، تشکر کنیم. در همین راستا سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به جناب شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه کشور دوست و برادر قطر، مراتب قدردانی خود را برای تلاش جهت حمایت از روند منظم برگزاری انتخابات اعلام کرد.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «جمهوری اسلامی ایران سیاست حسن همجواری و تحکیم روابط با همسایگان خود را در اولویت قرار داده است و دولت قبلی دکتر ابراهیم رئیسی نیز با جدیت این سیاست را دنبال می‌کرد.»

علی صالح آبادی در این یادداشت اشاره کرد: «تقویت همکاری‌ها با همسایگان سیاست اساسی است که دولت جدید با جدیت آن را دنبال خواهد کرد و مقامات مختلف جمهوری اسلامی ایران در مناسبت‌های مختلف بر آن تاکید کرده‌اند. در میان کشورهای همسایه، کشور دوست و برادر قطر بر اساس روابط ریشه‌دار تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با نگاه مثبت از جانب مقامات ۲ کشور، این جایگاه روز به روز تقویت می‌شود. جناب شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و سایر دولتمردان قطر با رئیس جمهور فقید و وزیر امور خارجه فقید کشورمان ارتباط نزدیک داشتند و هماهنگی نزدیکی بین آنها در خصوص مسائل بزرگ منطقه و جهان وجود داشت.»

سفیر کشورمان همچنین در این یادداشت متذکر شد: «بر این استا هماهنگی‌ها و روابط نه تنها در دولت جدید کاهش نمی‌یابد، بلکه با هدایت مقامات ۲ کشور و گام‌های مثبت آنها در جهت تقویت سیاست حسن همجواری، روز به روز شاهد رشد و شکوفایی بیشتر خواهند بود. در سال‌های اخیر، کشور قطر با تقویت قدرت نرم خود در منطقه و نقش میانجیگری حرفه‌ای و موفق در مسائل بین‌المللی، موفق شده است به بازیگری تأثیرگذار در منطقه و جهان تبدیل شود و یکی از مظاهر اخیر آن به میانجی گری قطر در جنگ غزه و تلاش‌های انجام شده برای حمایت از مردم فلسطین مربوط می‌شود. جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از تلاش‌های سیاسی همه همسایگان خود به‌ویژه کشور دوست و برادر قطر برای حل تنش‌ها اعلام می‌کند هدف سیاست‌های داخلی و بین‌المللی آن افزایش همکاری‌ها برای تضمین ثبات و امنیت در منطقه و کل جهان است.»

نظر شما