شناسهٔ خبر: 67680880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کامیونی با ۱۰ تن چوب جنگلی قاچاق در غرب گیلان توقیف شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان واقع در غرب گیلان خبر داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان, سرهنگ جعفر عدلی مژدهی روز دوشنبه اظهار کرد: قطع غیرمجاز درختان جنگلی به تاراج بردن ثروت ملی است و ضرر جبران‌ناپذیری را به سلامت محیط زیست وارد می کند.

وی در ادامه گفت: ماموران پاسگاه انتظامی لیف شاگرد به منظور مقابله با قاچاق، حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در بازرسی از این خودرو خبر داد و افزود: در این راستا متهم ۵۴ ساله پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی به تحویل چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و بیان داشت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ عدلی مژدهی خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف خودروی حامل خوراک دام قاچاق در ماسال

بنا به گزارش دیگری از ابن پایگاه خبری, فرمانده انتظامی ماسال از کشف چهار تن خوراک دام قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مرتضی ترازی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی ماسال حین گشت‌زنی یک دستگاه خودرو نیسان حامل خوراک دام را در حال تردد در سطح حوزه استحفاظی مشاهده و برای بررسی آن را متوقف کردند, افزود: در بازرسی از این خودرو، ۸۱ کیسه معادل چهار تن خوراک دام از نوع سبوس قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ماسال با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای کشف شده را ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کردند, بیان داشت: در این راستا پرونده تشکیل و متهم ۴۳ ساله برای سیر مراحل قانونی به تعاونی دامداران معرفی شد.

نظر شما