شناسهٔ خبر: 67680631 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مراسم نهمین سالگرد شهادت شهید «صدرزاده» در شهریار برگزار شد - اکو

اقتصاد ایران: شهریار- مراسم نهمین سالگرد شهادت شهید «صدرزاده» در مقابل منزل آن شهید در شهریار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: روز تاسوعا و همزمان با نهمین روز از ماه محرم نهمین سالگرد شهادت شهید مصطفی صدرزاده با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و عزاداران حسینی در مقابل منزل این شهید بزرگوار در شهریار برگزار شد.

شهید مصطفی صدرزاده ۱۹ شهریور سال ۱۳۶۵ در شوشتر استان خوزستان به دنیا آمد و در ۱۱ سالگی به همراه خانواده به استان مازندران نقل مکان کرد و پس از دو سال، همراه خانواده ساکن شهریار شد.

سال ۸۷ وارد حوزه شد و حدود چهار سال در حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) تهران درس خواند، سپس در رشته ادیان و عرفان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز تحصیل کرد.

این شهید بزرگوار یک‌روز پیش از شهادت به دوستانش گفته بود، که با یک گلوله شهید می‌شود و اول آبان سال ۹۴ در عملیات محرم روز تاسوعا در مبارزه با تروریست‌های تکفیری در حومه حلب به شهادت رسید و پیکرش در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار به خاک سپرده شد.

مادر شهید صدرزاده او را از دوران کودکی و زمانی که شهید صدرزاده تنها سه سال داشت، این شهید را نذر حضرت عباس (ع) کرده بود.

در سه سالگی شهید صدرزاده همراه با برادرش بیرون رفت تا بازی کنند.

طبق رسم هر ساله همه در خانه بزرگش برای ظهر تاسوعا مجلس روضه برگزار کرده بودند و مادر شهید صدرزاده هم در مجلس روضه نشسته بود که خبر دادند پسرش با موتور تصادف بدی کرده است.

حال مادر بد شد و در همین حال چشم به کتیبه یا ابوالفضل العباس (ع) انداخت و گفت: یا حضرت عباس (ع) مصطفای من را نگه دار، او را سربازت می‌کنم. این اتفاق دقیقاً یک ربع قبل از ظهر تاسوعا افتاد.

کربلایی امیر عباسی از مادحین خوزستانی در نهمین سالگرد شهادت شهید «مصطفی صدرزاده» به مداحی پرداخت.

بر اساس این گزارش، مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در حرم مطهر امام خمینی (ره) در خصوص شهید مصطفی صدرزاده اظهار داشتند: مجاهدان فداکار، مدافعان حرم، فعالان سخت‌کوش جهاد تبیین، گروه‌های کمک مؤمنانه، اردوهای جهادی اینها همه جوان‌های این کشورند، با وجود اینترنت، با وجود شبکه‌های اجتماعی، با وجود این همه لغزشگاه‌ها، جوان‌های ما در این راه دارند حرکت می‌کنند، گاهی اوقات شما می‌بینید از یک روستا یک شخصیت منور و نورانی برمی‌خیزد، از یک روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفی صدرزاده به وجود می‌آید، ما از این مصطفی‌های صدرزاده در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، هزاران داریم، این‌ها همه امیدبخش است.

این گزارش تکمیل می شود…

برچسب‌ها:

نظر شما