شناسهٔ خبر: 67680455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

استاد حوزه علمیه:

دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال استحاله فرهنگی ایران است

اصفهان- حجت الاسلام بنایی گفت: دشمن از طریق استحاله فرهنگی با ما در حال مبارزه است و راه به روی ما بسته است و به دنبال ابتذال اخلاقی در جامعه اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین بنایی در مراسم عزاداری ظهر تاسوعا در مسجد صادقیه که از سوی نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد، گفت: نهضت عاشورا شیرین است، چون دوره احیای اسلام می باشد.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیامبراکرم(ص) استحاله عظیم فرهنگی آغاز شد و سبب شد تا سید الشهدا(ع) راهی جز قیام و نهضت برایش باقی نماند، افزود: برخی اوقات با منبر و سخنرانی و نوشتن مقاله و برگزاری نشست نمی‌توان به هدف رسید و تنها یک راه وجود دارد آن نیز قیام و نهضت و جانبازی و خون دادن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه به برخی شبهه ایجاد می‌کنند امام حسین(ع) که می‌دانست به شهادت می‌رسد چرا قیام کرد، گفت: خداوند در قرآن کریم جهاد را واجب اعلام کرده، برای همین است که برخی اوقات جانبازی و جانفشانی و جهاد و کشته شدن در راه خدا واجب است.

وی با بیان اینکه بنی امیه مکتب جبر را ایجاد کردند، افزود: بنیانگذار مکتب جبر شیطان است و بنی امیه به شیطان اقتدا کردند و این مکتب را ایجاد کردند و منبری‌های درباری وابسته به بنی امیه مردم را قانع کردند باید محکوم باشند و بنی امیه باید بر شما حاکم باشد و حاکم هر امر و دستوری برای محکوم داد محکوم باید آن را بپذیرد و این باید را به جان مردم تزریق کردند.

حجت الاسلام بنایی گفت: مردم زمان بنی امیه مسلمان بودن و روز عاشورا نماز خواندند و قربة الی الله امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استکبارجهانی طی ۴۵ سال گذشته نظام اسلامی را بار‌ها محک زده و به هر طریقی که توانسته با با انقلاب اسلامی ایران مبارزه کرده است، اظهار داشت: امروز دشمن متوجه شده با اقدام نظامی و سلاح نظامی نمی‌تواند با ایران اسلامی مبارزه کند.

استاد حوزه علمیه گفت: امروز نظام اسلامی و ملت قهرمان ایران به برکت وجود رهبر معظم انقلاب به عزت و اقتدار رسیده است و درگیری با آمریکا و اجرای عملیات وعده صادق سبب شده تا استکبار جهانی به اقتدار جمهوری اسلامی ایران اعتراف کند.

حجت الاسلام بنایی گفت: دشمن امروز متوجه شده توان مقابله با ایران مقتدر را ندارد، به همین دلیل آمریکا و اروپا به رژیم غاصب اسرائیل توصیه کردند در مقابل ایران دست از پا خطا نکند.

به گفته وی دشمن امروز متوجه شده است با درگیری و جنگ و خون ریزی و توپ و تانک و موشک نمی‌تواند با جمهوری اسلامی مقابله کند برای همین است که از طریق اینترنت، فضای مجازی، آنتن‌های خبری، ماهواره و کانال‌های ماهواره‌ای که در اختیار آمریکا و اروپا است به دنبال استحاله فرهنگی ایران است.

استاد حوزه علمیه گفت: دشمن از طریق استحاله فرهنگی با ما در حال مبارزه است و راه به روی ما بسته است و به دنبال ابتذال اخلاقی در جامعه اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه امروز معنویت در جامعه کم رنگ شده است، افزود: امروز تاریخ آندولس اسپانیا را مرور می‌کنند، چرا که چند صد سال اسلام در اسپانیا حاکم بود و نتوانستند به پیروزی برسند، تا اینکه از طریق ابتذال اخلاق مسلمانان را خلع سلاح کردند.

حجت الاسلام بنایی همچنین فریضه امر به معروف را در جامعه اسلامی مظلوم خواند و گفت: به تمسخرگرفتن طرح نور و گردشگر ارشاد از سوی دشمن، مبارزه با فرهنگ عفت و حجاب و پاکدامنی در جامعه اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه فرهنگ دارای سه عنصر مهم باورها، بینش ها، ارزش‌های مبتنی بر باور‌ها و شیوه‌های رفتاری هماهنگ با ارزش‌ها است، اظهار داشت: دشمن با تخریب باور‌ها و بینش ها، مبارزه با ارزش عدالت خواهی و ارزش‌های مبتنی بر باور‌ها و ارزش توحیدی به دنبال ضربه زدن به جامعه اسلامی ایران است. /۱۳۰۷/

نظر شما