شناسهٔ خبر: 67680207 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

نحوه دریافت وام نهضت ملی مسکن

چند روز پیش بود که سقف وام نهضت ملی مسکن تا ۸۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

صاحب‌خبر -
روزنو :
 

افزایش اقساط وام نهضت ملی مسکن تا این رقم/ نحوه دریافت وام نهضت ملی مسکن

 مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفته است حالا با این افزایش سقف، قشرهای حمایتی می‌توانند با آورده‌ای ۱۰۰ میلیون تومانی خانه‌دار شوند. البته این در حالی‌ است که وام ۸۰۰ میلیون تومانی، اقساط وام نهضت ملی مسکن را برای این افراد تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

۱۳ تیرماه سال جاری بود که معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن تا ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد. این تسهیلات در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ نیز با افزایش مبلغ مواجه و این بار ۵۵۰ میلیون تومان تعیین سقف شده بود. باید اشاره کرد افزایش سقف تسهیلات برای کاهش آورده متقاضیان انجام می‌شود.

در این راستا، مهدیار اسماعیلی، مدیرعامل صندوق ملی مسکن، توضیح داده است: آورده متقاضیان گروه‌های حمایتی با توجه به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی دولت، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

میزان اقساط وام نهضت ملی مسکن

اگرچه از این طریق ممکن است میزان آورده برای متقاضیان کاهش یابد، اما در مقابل، میزان اقساط ماهانه برای گروه‌های حمایتی افزایش خواهد یافت؛ افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن، اقساط آن را حدود ۳۰ درصد بالا می‌برد.

متقاضیان برای پرداخت اقساط وام نهضت ملی مسکن در روش عادی باید ماهی ۱۲ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۹۲ تومان کنار بگذارند.

سود وام نهضت ملی مسکن در این حالت بعد از ۲۰ سال به دو میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان می‌رسد و نهایتاً بعد از ۲۴۰ ماه از آغاز بازپرداخت اقساط، دو میلیارد و ۹۶۳ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان به بانک برگرانده می‌شود.

جامعه هدف این واحدها، قشرهای ضعیف جامعه هستند و همین مساله باعث می‌شود بسیاری از آنها از پس پرداخت اقساط ۱۲ میلیون تومانی برنیایند.

نحوه دریافت وام نهضت ملی مسکن

ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از همان ابتدا به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ مرکزی نیست. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند. اگرچه این روند منوط به اعلام وزارت راه و شهرسازی مبنی بر آغاز دوباره ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن است.

همچنین کسانی که در مراحل قبلی، اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند، می‌توانند بر اساس اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی و با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir در بازه‌ای که تعیین می‌شود برای ویرایش اطلاعات در سامانه نهضت مسکن و تغییر شهر انتخابی اقدام کنند.

 
 

نظر شما