شناسهٔ خبر: 67680035 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فعالیت خود را از سر گرفت

خبرگزاری «آپا» به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که سفارت این کشور در تهران از امروز (دوشنبه) فعالیت خود را از سر گرفت.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاری «آپا»، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی مذاکرات انجام شده سفارت این کشور در تهران در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۴ (۲۵ تیر۱۴۰۳) در مکانی جدید فعالیت خود را از سر گرفت.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، سفیر و کارکنان دیپلماتیک فعلی جمهوری آذربایجان به ایران بازگشته‌اند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان افزود: ایران اقدامات مناسبی را برای تضمین امنیت در مقابل ساختمان جدید سفارت جمهوری آذربایجان با رعایت تعهدات خود در زمینه حفاظت دیپلماتیک در چارچوب «کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک» اتخاذ کرده است.

طبق این گزارش، در حال حاضر اقدامات مربوطه برای ساماندهی خدمات کنسولی در ساختمان جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران در حال انجام است و به زودی اطلاعات تکمیلی درمورد از سرگیری خدمات کنسولی ارائه می‌شود.

آدرس جدید سفارت جمهوری آذربایجان در شهر تهران، منطقه دروس، خیابان کلاهدوز، خیابان یارمحمدی، تقاطع خیابان ساقی و فیروزکوه، پلاک ۸ واقع شده است.

بر اساس این گزارش، از سرگیری کار سفارت به توسعه بیشتر روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران و بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری، اجرای توافقات حاصل شده میان دو کشور و مسائلی کمک خواهد کرد که نیاز به حل و فصل دارند.

انتهای پیام/

نظر شما