شناسهٔ خبر: 67679501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

قطعات راه آهن در شرق خراسان جنوبی فعال شده است

صاحب‌خبر -

قطعات راه آهن استان حد فاصل نهبندان، سربیشه و بیرجند مانند قطعات مسیر بیرجند یونسی فعال شده است.

قطعات راه آهن در شرق خراسان جنوبی فعال شده است
تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: قطعات راه آهن استان حد فاصل نهبندان، سربیشه و بیرجند مانند قطعات مسیر بیرجند یونسی فعال شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، میرمحمد مودی با اشاره به بازدید از قطعات راه آهن استان حد فاصل سربیشه تا نهبندان که به همراه نماینده مردم این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، اظهار کرد: با پیگیری از سمت وزارت راه و شهرسازی و مسئولان خراسان جنوبی در زمان حاضر تمامی قطعات راه آهن در حوزه استحفاظی استان فعال است.

مودی افزود: از مجموع ۵۵۰ کیلومتر راه آهنی که از یونسی (خراسان رضوی) تا انتهای حوزه استحفاظی داریم و ۴۳۳ کیلومتر در استان خراسان جنوبی واقع شده، همه قطعات آن امروز فعال است.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی پروژه انجام شده است گفت: همه کارگاه ها پیش پرداخت ها را دریافت کرده اند و صورت وضعیت هایشان تامین مالی شده است.

وی ادامه داد: حد فاصل نهبندان، سربیشه و بیرجند مثل قطعات بیرجند - یونسی فعال شده و بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در کارگاه ها مستقر شده که عملیات اجرایی را پیش می برند.

مودی گفت: در این بازدید مشاهده شد که وضعیت اجرایی از برنامه زمان بندی جلوتر است و پیمانکاران هم پیمان شده اند در مدت زمان بندی که به آنها ابلاغ شده کار را تحویل دهند.

وی بیان کرد: با توجه به روند اجرایی پروژه، امیدواریم در مدت زمان مشخص شده این قطعات همزمان با سایر قطعات بیرجند یونسی تحویل داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: پیگیری هایی هفته گذشته به همراه نماینده مردم نهبندان و سربیشه در وزارت راه و شهرسازی از جمله برای ایستگاه نهبندان و سربیشه داشتیم که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به طور همزمان مطالعات اجرایی ایستگاه مسافری نهبندان و سربیشه را انجام می دهد و عملیات اجرایی این ایستگاه ها را بزودی با حضور مقامات کشوری خواهیم داشت.

بنا به این گزارش برای بررسی آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه راه آهن زاهدان بیرجند مشهد بازدیدی با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و فرماندار نهبندان از قطعات ۱۲، ۱۳ و ۱۴ راه آهن حد فاصل شهر شوسف، سه راهی بهاباد به سربیشه و مود انجام شد.

در این بازدید روند اجرای عملیات بازگشایی مسیر، عملیات خاکی و تجهیز کارگاه و مشکلات پیمانکاران مورد بررسی قرار گرفت.

طرح احداث راه آهن بیرجند - یونسی با هدف اتصال مرکز خراسان جنوبی به ریل سراسری در سال های گذشته کلید خورد اما با چالش های فنی و اعتباری همراه بود تا اینکه تامین مالی این طرح بزرگ و سرعت بخشیدن به روند اجرای آن به عنوان مطالبه مردم استان در سفر اول و دوم رئیس جمهور شهید مطرح شد.

مهمترین مشکل این طرح زیربنایی، تامین منابع مالی بود که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت و در نهایت با استجازه مقام معظم رهبری برای اختصاص ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفتی، گره اعتباری ابر پروژه ریلی شرق کشور باز شد.

عملیات زیرسازی راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد حد فاصل نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی شهریور سال گذشته با حضور آیت الله رئیسی در خراسان جنوبی آغاز شد و در برنامه جدید، مسیر راه آهن حوزه سرزمینی خراسان جنوبی در ۱۵ قطعه تعریف شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما