شناسهٔ خبر: 67679216 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خواهر رهبر کره شمالی: سئول بهای سنگینی برای «بازی کثیف» اعلامیه‌ها خواهد پرداخت

خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز یکشنبه ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیر) ارسال اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ در مرزهای شمالی را یک «بازی کثیف» خواند و به کره جنوبی هشدار داد که آماده پرداخت «بهای بسیار سنگینی» باشد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورو نیوز: خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز یکشنبه ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیر) ارسال اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ در مرز‌های شمالی را یک «بازی کثیف» خواند و به کره جنوبی هشدار داد که آماده پرداخت «بهای بسیار سنگینی» باشد.

کیم یو جونگ، معاون اول مدیر دایره تبلیغات حزب کارگران کره شمالی، گفت که مقامات حزبی و نظامی به وی اطلاع داده‌اند «بروشور‌ها و چیز‌های کثیفی» در ۱۷ نقطه مرزی و سایر مناطق کشور کشف شده است.

خانم جونگ اضافه کرده است که این اعلامیه‌ها بر اساس مقررات مربوط به دست زدن به «اشیاء پرتاب شده توسط دشمن» سوزانده شده‌اند.

همزمان خبرگزاری رسمی کره شمالی در اقدامی بی‌سابقه عکسی منتشر کرده است که نشان می‌دهد چند اعلامیه به همراه یک بسته داروی سرماخوردگی در حال سوختن هستند.

خانم کیم در بیانیه‌ای گفت: «علی‌رغم هشدار‌های مکرر کره شمالی، تفاله‌های کره جنوبی این بازی‌های خام و کثیف را متوقف نمی‌کنند.»

وی اضافه کرد: «همانطور که قبلاً هشدار داده شده بود، تفاله‌هایی که به انجام چنین نمایش‌هایی متوسل می‌شوند حتی توسط مردم خودشان مورد انتقاد شدید قرار می‌گیرند. ما در چنین شرایطی اقدامات متقابل خود را به طور کامل معرفی کرده‌ایم. آن‌ها بابت این کار‌ها سخت شرمنده خواهند شد و باید آماده باشند تا بهای بسیار بالایی را برای بازی کثیف خود بپردازند.»

کره شمالی در سال جاری در واکنش به اعلامیه‌های ارسال‌شده از سوی کره جنوبی، صد‌ها بالن پر از زباله را به آن سوی مرز فرستاده است.

پیونگ یانگ گفته بود در تلافی بالن‌های تبلیغاتی ضد حکومت کیم جونگ اون، که توسط کره جنوبی فرستاده شده بودند، این کار را انجام داده است.

مقامات کره جنوبی در واکنش به این اقدام با قرار دادن بلندگو‌های تبلیغاتی در امتداد مرز با کره شمالی و پخش تبلیغات علیه کیم جونگ اون پاسخ داده بودند.

سئول همچنین در واکنش اعلام کرده بود که توافق نظامی امضا شده با کره شمالی در سال ۲۰۱۸ را تعلیق می‌کند. این توافق‌نامه در سال ۲۰۱۸ با هدف کاهش تنش‌های نظامی و مهار خطر درگیری‌های غیرعمدی در امتداد مرز مشترک میان دو کره امضا شده بود.

کره جنوبی و شمالی هر دو از زمان جنگ کره در دهه ۱۹۵۰ از بالن در فعالیت‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند.

روابط بین دو کره در پایین‌ترین حد خود در سال‌های اخیر قرار دارد. رهبر کره شمالی آزمایش‌ها و توسعه تسلیحات را در این کشور افزایش داده است و کره جنوبی به واشنگتن، یکی از متحدان اصلی خود نزدیک‌تر شده است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما