شناسهٔ خبر: 67679074 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت نباید باعث چند دستگی شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: روابط عمومی سازمان نظام پرستاری درباره ابلاغ آیین نامه ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت توضیحاتی را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن اطلاعیه روابط عمومی سازمان نظام پرستاری آمده است: همکاران، همان طور که در جریان هستید از سال گذشته موضوع برقراری فوق العاده خاص برای پرستاران و دیگر کارکنان سلامت یکی از پیگیری‌های جدی سازمان نظام پرستاری بوده و چندین مکاتبه در این زمینه از طرف سازمان نظام پرستاری با مجلس، دولت و وزارت بهداشت در همین زمینه انجام شده است.

در زمان ارائه لایحه بودجه چندین جلسه با مسئولان وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و کمیسیون تلفیق برگزار و در نهایت به مصوبه مجلس منجر ولی با ایراد شورای نگهبان مواجه شد.

با پیگیری‌های انجام شده بعد از چند بار اصلاح متن مصوبه این موضوع با عنوان ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی و اختصاصی وزارت بهداشت ابلاغ شد. در این راه پیگیری‌های فعالان صنفی و حرفه‌ای گروه‌های مختلف نظام سلامت نیز بسیار مؤثر بود.

از هنگام ابلاغ این قانون پیگیری‌های جدی سازمان نظام پرستاری برای ارائه دستورالعملی متناسب با زحمات گروه‌های مختلف نظام سلامت به ویژه پرستاران انجام شد و فرمول‌های مختلفی از جمله پرداخت یک مبلغ مساوی به همه کارکنان مطرح شد که برای سازمان قابل قبول نبود.

ارسال چند نامه و حضور در برخی جلسات کارشناسی از جمله فعالیت‌های سازمان نظام پرستاری در این مرحله بود. تا سرانجام به مرحله آئین نامه ابلاغی رسید. در رابطه با آئین نامه ابلاغی نیز موارد ذیل قابل توجه است:

۱. با توجه به اینکه در قانون، شمول این ترمیم به همه کارکنان نظام سلامت است عملاً امکان حذف هیچ یک از گروه‌ها ممکن نبوده است.

۲. در آئین نامه ابلاغی سعی شده تفاوت بین کارکنان صف و ستاد دیده شود، هر چند این تفاوت خیلی چشمگیر نیست اما سازمان نظام پرستاری معتقد است باید شرایط کار بالین که با سختی‌ها و کمبودهای فراوان مواجه است؛ بیشتر دیده می‌شد.

۳. نحوه تأمین مالی فوق العاده خاص که از محل بودجه‌های هزینه‌ای و درآمد اختصاصی است، بسیار نگران کننده و ناپایدار است. در این راه امیدواریم که مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تأمین و پرداخت این مبالغ را در اولویت کاری خود قرار دهند.

۴. ابلاغ همزمان افزایش اضافه کار که تمام مراحل کارشناسی آن تمام شده است، می‌تواند در کنار این ترمیم حقوق بخشی از دغدغه‌ها را رفع کند و امیدواریم تا فرصت باقیمانده از دولت سیزدهم توسط وزارت بهداشت ابلاغ شود.

۵. درج شدن این افزایش در احکام حقوقی یکی از درخواست‌های سازمان نظام پرستاری و جامعه نظام سلامت است که در دولت جدید پیگیری خواهد شد.

۶. سازمان نظام پرستاری به شأن و جایگاه همه کارکنان و همکاران نظام سلامت احترام می‌گذارد و معتقد است این قبیل موضوعات نباید موجب اختلاف و چند دستگی در بین افراد تیم سلامت شود. پیگیری مطالبات به طور همه جانبه فقط با حمایت و وحدت همه گروه‌ها امکانپذیر است.

۷. در نهایت امیدواریم با تحقق شعارهای دولت چهاردهم در حوزه کنترل تورم عمومی جامعه، شرایط زندگی و رفاه بیشتری برای همه ایرانیان و به ویژه کارکنان نظام سلامت و جامعه پرستاری فراهم بیاید.

نظر شما