شناسهٔ خبر: 67678903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجتماع عزاداری بوشهری‌ها در تاسوعای حسینی

مردم ولایت‌مدار بوشهر همزمان با تاسوعا با اجتماع در مصلا جمعه این شهر با برپایی عزاداری و سوگواری در وصف شهدای دشت کربلا عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام و شهدای دشت کربلا نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همزمان با تاسوعا حسینی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام، مردم ولایت‌مدار استان بوشهر در شهرها و روستاها به یاد سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام در حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و امام‌زادگان سوگواری و عزاداری کردند.

در تاسوعا سوگواران حسینی به یاد رشادت و فداکاری قمر بنی هاشم حضرت عباس علیه‌السلام مردم استان بوشهر یکپارچه سوگوار و عزادار هستند.

در همین راستا مردم سوگوار بوشهر در اجتماع باشکوه عزاداران حسینی در مصلا جمعه این شهر با سینه‌زنی و زنجیرزنی ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، حضرت عباس علیه‌السلام و دیگر شهدای دشت کربلا ابراز کردند.

شور و حماسه حسینی جهان را درنوردیده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تسلیت تاسوعا حسینی و قدردانی از مشارکت مردم ولایت‌مدار و هیئت‌های مذهبی در اجتماع بزرگ حسینی روز تاسوعا اظهار داشت: مکتب حسینی روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و اکنون شور و حماسه حسینی جهان را درنوردیده است و نشان می‌دهد مکتب و نهضت حضرت امام حسین علیه‌السلام و قیام عاشورا حسینی محو شدنی نیست.

حجت‌الاسلام‌ یوسف جمالی با بیان اینکه عشق، تفکر، اندیشه و شور حسینی و نگاه عمیق به فرهنگ عاشورا در مراسم سوگواری حسینی می‌توان مشاهده کرد، افزود: مردم استان بوشهر عشق و علاقه خاصی به اهل بیت علیه‌السلام دارند که گوشه‌ای از آن در مراسم تاسوعا و عاشورا متبلور می‌شود.

ضرورت عمل به درس‌ها و آموزه‌های حسینی

امام جمعه موقت بوشهر عمل به درس‌ها و آموزه‌های حسینی از جمله صبر، استقامت، از خودگذشتگی، عمل به مکتب اهل بیت ، عفاف و حجاب را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: عاشورایی ماندن و زندگی کردن از جمله آموزه‌های نهضت حسینی است که باید مورد توجه مردم قرار بگیرد.

در ادامه مراسم مردم ولایت‌مدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در نماز ظهر تاسوعا در مصلا جمعه بوشهر در صفوف منسجم اقامه کردند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌های متعدد خدمات‌رسان و پخت نذری و توزیع میان عزاداران و سوگواران اباعبدالله الحسین (ع)  از دیگر برنامه‌های تاسوعا حسینی در مصلا جمعه بوشهر بود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران , چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران , چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران , چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران , چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ,

.

انتهای پیام/190/

نظر شما