شناسهٔ خبر: 67678606 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

واکنش لوپن به سوءقصد به ترام‍‍پ

رهبر حزب چپ اجتماع ملی فرانسه سوءقصد به ترامپ و خشونت‌های سیاسی را تقبیح کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

مارین لوپن رهبر حزب چپ اجتماع ملی فرانسه گفت تلاش برای ترور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور زنگ هشداری برای فرانسه و دیگر کشورهای غربی درباره خشونت سیاسی است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، لوپن در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «سوء قصد به دونالد ترامپ برای همه شوکه کننده است. جراحات جدی و یک کشته در میان فعالان نامزد جمهوری خواه رخ داد. این یک هشدار برای همه ما است، فرانسه از این خشونت در امان نیست.»

فرانسه نیز تنش‌هایی را بین طرف‌های مخالف گروه‌های سیاسی تجربه می‌کند، با لفاظی‌های نفرت‌انگیز و تحریک‌آمیز در بحبوحه پیروزی اجتماع ملی در انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا و همچنین دستاوردهای عمده‌ای که این حزب در جریان انتخابات زودهنگام پارلمان فرانسه به دست آورد.

اخیرا نیز لوپن مدعی شد که چپ فرانسه ممکن است در حال طراحی یک قیام باشد و «راهپیمایی» پیشنهادی به سمت دفتر نخست وزیری را با شورش سال ۲۰۲۱ در کنگره کنگره آمریکا مقایسه کرد.

دونالد ترامپ روز شنبه در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در پنسیلوانیا مورد اصابت گلوله قرار گرفت که مظنون به نام توماس متیو کروکس ۲۰ ساله از پشت بام به سمت او شلیک کرد. مظنون پس از شلیک حداقل پنج گلوله که یکی از آنها به گوش سمت راست ترامپ برخورد کرد، به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

نظر شما