شناسهٔ خبر: 67677996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان تصریح کرد:

تشدید نظارت‌ های دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: شبکه دامپزشکی این شهرستان با ساماندهی اکیپ‌ های ثابت و سیار در ایام تاسوعا و عاشورا آماده خدمت رسانی به مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ محمود زین الدینی گفت: در این زمینه اکیپ‌ های ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی در سطح شهر و کشتارگاه‌ های دام شهرستان کرمان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب اکیپ‌ های ثابت و سیار متشکل از دامپزشکان و بازرسان نظارت بهداشتی از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

وی افزود: ذبح دام خارج از کشتارگاه، مخاطره‌ ای در انتقال بیماری‌ های مشترک بین انسان و دام و تهدید جدی علیه بهداشت عمومی جامعه است و تمهیدات لازم برای کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در این ایام از سوی شبکه دامپزشکی به کار گرفته شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان تصریح کرد: برای رعایت شرایط بهداشتی عزاداران، از کشتار دام در مکان‌های عمومی و جلوی دسته‌ های عزادارای، خودداری و بهتر است کشتار فقط در کشتارگاه‌ های دام انجام شود.

زین الدینی اظهار داشت: هیئت‌ های مذهبی، خیرین و شهروندان بایستی دام مورد نیاز برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و خریداری کنند.

وی بیان داشت: رعایت فاصله ۲۴ ساعت از زمان ذبح دام تا مصرف لاشه و نگهداری آن در یخچال علاوه بر افزایش کیفیت مصرفی سبب جلوگیری از انتقال بسیاری از بیماری‌ های ویروسی از جمله تب کریمه کنگو می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان‌ خاطرنشان ساخت: شهروندان در شهرستان کرمان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با شماره ۰۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ شبکه دامپزشکی و یا سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲ اطلاع‌ رسانی کنند.

نظر شما