شناسهٔ خبر: 67677987 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حماسه ایثار و ارادت زائران کرمانی در حرم امام رضا (ع) با آیین کفن پوشی و نوحه خوانی

صحن قدس حرم امام رضا (ع) میزبان حماسه ایثار و ارادت زائران کرمانی در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش بود.

صاحب‌خبر -

در این  مراسم که با حضور جمع کثیری از عاشقان و دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار شد، آیین سنتی کفن پوشان و نوحه خوانی با شکوه و عظمت خاصی به اجرا درآمد.

صحن قدس حرم مطهر امام رضا (ع) در این شب غمبار، حال و هوایی وصف ناشدنی به خود گرفته بود. گویی فرشتگان آسمان نیز در ماتم سیدالشهدا (ع) و یاران شهیدش به سوگ نشسته بودند.
زائران کرمانی با پوشیدن کفن، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های والای نهضت عاشورا، ارادت قلبی خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) و یاران شهیدشان به نمایش گذاشتند.
مداحان اهل بیت (ع) با نوحه سرایی‌های جانسوز و مرثیه خوانی‌های حزن انگیز در رثای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، اشک ماتم را در چشمان زائران حاضر در حرم امام رضا (ع) جاری و شور و شعور حسینی را در قلب‌هایشان شعله ور ساختند.
نواها و دودمه های کرمانی حال و هوای خاصی به این عزاداری عظیم بخشیده بود و زائران با نوای مداحان اشک ماتم می‌ریختند و ندای "یا حسین" سر می‌دادند.
این مراسم معنوی که یادآور رشادت‌ها و مظلومیت‌های امام حسین (ع) و یاران باوفایش بود، تاثر و تألم عزاداران حسینی را برانگیخت و آنان را به استغاثه و طلب یاری از خداوند متعال برای فرج امام زمان (عج) وا داشت.
حضور پرشور زائران کرمانی در این مراسم و ارادت و عشق وصف ناشدنی آنان به خاندان عصمت و طهارت (ع)، جلوه‌ای زیبا از ارادت ملت ایران به اهل بیت (ع) و تعلق خاطر عمیق آنان به نهضت عاشورا را به تصویر کشید.
این حماسه ایثار و ارادت، بار دیگر ثابت کرد که پرچم سرخ نهضت عاشورا همچنان در اهتزاز است و ملت ایران تا ابد پیرو راه و مرام امام حسین (ع) و یاران شهیدش خواهند بود.

نظر شما