شناسهٔ خبر: 67677662 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رونمایی از نماهنگ ویژه عاشورایی به همت اوقاف و امور خیریه ار... -

اقتصاد ایران: اردبیل-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با تاسوعای حسینی نماهنگ ویژه عاشورایی «یورقون بابا» و «قولسوز عمو» کار مشترک اوقاف و سازمان فضای مجازی سراج اردبیل رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده صبح دوشنبه در آئین رونمایی از این دو نماهنگ در محل نگارخانه خطایی اردبیل اظهار کرد: جوانان و نوجوانان اردبیلی همواره پای ثابت برنامه‌های مناسبتی بوده اند و مؤسسه سراج نیز با ارائه کارهای فاخر عاشورایی در سال‌های اخیر توانسته است جایگاه ویژه ای را در این راستا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه حقیقت مجازی سراج با دو ماه کار شبانه روزی توانست کار فاخر عاشورایی «یورقون بابا» و «قولسوز عمو» را با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه اردبیل ضبط و در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مرحله رونمایی برساند، خاطرنشان کرد: این دو کار عظیم و بزرگ جلوه‌هایی از عظمت قیام عاشورا و دلاورمردی های ابوالفضل العباس را به نمایش می‌گذارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تربیت جوانان و نوجوانان در تراز عاشورایی و مکتب حسینی را ارزشمند توصیف کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه اردبیل نیز در سال‌های اخیر با کمک مؤسسات فرهنگی و هنری و البته حضور جوانان عاشورایی برنامه‌های فاخر هنری، مذهبی، مرثیه و … را در مناسبت‌های مختلف تهیه و عرضه کرده است.

حجت الاسلام ستوده برنامه معلی و حضور جوانان حسینی اردبیل در این برنامه‌ها را یادآور شد و بیان کرد: در این برنامه که به صورت سراسری نیز از شبکه سه سیما پخش می‌شود پنج آئین و سبک عزاداری اردبیل شامل تشت گزاری، باش قره سی، گهواره گردانی، سینه زنی و … به نمایش گذاشته شده و گوشه‌هایی از فرهنگ عاشورایی دیار اردبیل را به کشور و حتی دنیا نشان داده است.

وی به مشارکت جوانان و نوجوانان بی ادعا در برنامه معلی اشاره کرد و افزود: تهیه این برنامه و حضور شرکت کنندگانی از اردبیل نقطه عطفی در معرفی و شناسایی فرهنگ حسینی و علوی اردبیل به کشور است که بتوانیم پایتخت حسینیت و آداب رسوم عزاداری ماه محرم و صفر را از این طریق به سراسر کشور صادر کنیم.

رونمایی از نماهنگ ویژه عاشورایی به همت اوقاف و امور خیریه اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از راه اندازی موکب خیمه گاه بهشت از ۱۷ تا ۲۷ تیرماه در پیاده راه عالی قاپو مکان نگارخانه خطایی اردبیل خبر داد و بیان کرد: خیمه گاه بهشت روایتی مصور از لحظات وداع و غروب عاشوراست که توسط ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی اردبیل به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه و مؤسسه فضای مجازی سراج مرکز اردبیل به تصویر کشیده شده است.

حجت الاسلام ستوده آئین‌ها و آداب و رسوم محرم و صفر در اردبیل را بسیار غنی و دارای ماهیت چندین ساله توصیف و تصریح کرد: امسال در یک کار خلاقانه و نوآورانه و با ترمیم حسینیه میرزامحسن مجتهد اردبیلی به همت اوقاف و امور خیریه استان اردبیل و با هزینه کرد بیش از یک میلیارد تومان شاهد برگزاری ویژه برنامه‌های محرم به ویژه برنامه «بیر ایچیم عشق» با همکاری صداوسیمای مرکز اردبیل و همچنین حضور هیئت‌ها و دسته جات عزاداری محلات در این مکان هستیم.

وی وجود نخبگان قرآنی، فرهنگی و دینی اردبیل به ویژه امیرهادی بایرامی نخبه قرآنی بی بدیل در جهان را برای این استان مغتنم دانست و اظهار کرد: باید با حمایت از این جوانان و اندیشه‌های دینی و فرهنگی آنان بتوانیم جایگاه حسینی و عباسی اردبیل را در کشور و حتی دنیا به همگان معرفی و نهادینه کنیم.

نظر شما