شناسهٔ خبر: 67677621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

کیف پول الکترونیکی شهرداری کرمان رونمایی شد

صاحب‌خبر -

در آیینی با حضور شهردار، مدیران شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران بانک قرض الحسنه رسالت، از کیف پول الکترونیکی شهرداری کرمان رونمایی شد.

کیف پول الکترونیکی شهرداری کرمان رونمایی شد
تین نیوز

در آیینی با حضور شهردار، مدیران شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران بانک قرض الحسنه رسالت، از کیف پول الکترونیکی شهرداری کرمان رونمایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، محسن تویسرکانی شهردار کرمان در آئین رونمایی از کیف پول الکترونیکی شهرداری کرمان با مشارکت بانک رسالت، اظهار کرد: بانک رسالت همواره آبروی شهر و استان کرمان بوده و است و با تیم مدبری که بر این مجموعه حاکم است، امروز آبروی کشور شده است.

تویسرکانی افزود: بانک قرض الحسنه رسالت از ابتدا نقطه اتکای خانواده ها و مستضعفان بوده و اکنون علاوه بر این، نقطه اتکای دستگاه های دولتی نیز شده است.

وی بانک قرض الحسنه رسالت را مجموعه ای پاک دست دانست و تصریح کرد: این مجموعه با انجام اقدامات تخصصی و کوتاه کردن فرآیندها، توانسته به نحو مطلوبی به موضوعات ورود و هدف گذاری کند.

تویسرکانی بیان کرد: مجموعه هایی همچون بانک قرض الحسنه رسالت و شرکت هواپیمایی ماهان، نشان داده اند کرمانی ها در هر حوزه ای که ورود کرده اند توانسته اند موجب ایجاد تحول در کشور شوند که متأثر از نقش شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است.

کیف پول الکترونیکی شهرداری کرمان رونمایی شد1

تویسرکانی ادامه داد: راه اندازی خدمت کیف پول الکترونیکی شهرداری کرمان اقدامی به موقع، مهم، اثرگذار و گامی در راستای خدمت هرچه بهتر شهرداری کرمان به شهروندان است.

وی با تشکر از مدیرعامل و معاونان بانک رسالت که در ارائه این خدمت نقش داشته اند، افزود: شهرداری ها صدها خدمت را به شهروندان ارائه می دهند و هنر ما این است که فرآیندها را تسهیل و راه ها را کوتاه کنیم تا زحمت شهروندان کم شود و حسن اعتماد ایجاد کنیم.

 

محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت نیز در این مراسم با بیان اینکه افتخار ما این است که در شهر کرمان شهر شهدا و حاج قاسم، خدمت گزار شهروندان باشیم، اظهار کرد: اگر به فرهنگ دفاع مقدس تأسی کنیم، کارهای زیادی می شود انجام داد؛ مجموعه قرض الحسنه رسالت هم با نفس گرم حاج قاسم شهید شروع شد و ما هر چه داریم از معنویت این شهداست.

وی با اشاره به اینکه با رونمایی از کیف پول الکترونیکی شهرداری کرمان، خدمت خوبی به شهروندان کرمانی ارائه خواهد شد، ادامه داد: سعی می کنیم هر اتفاق خوبی که توسط بانک رسالت رقم می خورد، از کرمان شروع شود و امیدواریم این برکات شامل سایر استان ها و شهرهای کشور نیز بشود.

 

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان هم با بیان اینکه بانک رسالت در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرض الحسنه فعالیت دارد، افزود: همکاری با بانک رسالت برای پرداخت حقوق پرسنل شهرداری، خیرات و برکات زیادی برای شهرداری و پرسنل آن به همراه داشته و بانک رسالت در بسیاری موارد ازجمله سرعت پرداخت تسهیلات و غیرحضوری بودن خدمات، سرآمد است.

وی یادآور شد: با رونمایی از خدمت کیف پول الکترونیکی، تمام پرداخت ها در این بستر انجام خواهد شد و امیدواریم که در سایر ادارات هم این اتفاق بیفتد.

ایرانمنش بیان کرد: بانک رسالت برای پرسنل رسمی شهرداری تسهیلات خوبی در نظر گرفته و پیگیر هستیم که پرسنل شرکتی هم بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

 

رامین امیرمداح معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز گفت: در ابتدای فعالیتم در حوزه معاونت مالی و اقتصادی، برای پرداخت حقوق پرسنل، فراخوانی به همه بانک ها دادیم که بسته های پیشنهادی خود را برای شهرداری بیاورند؛ پس از بررسی فراوان، درنهایت با توجه به خوش نامی و ریشه ای که بانک رسالت در استان کرمان دارد، تصمیم گرفته شد پرداخت حقوق پرسنل شهرداری به بانک رسالت منتقل شود.

وی افزود: از طریق توافقی که با بانک رسالت شد، خدمات خوبی به پرسنل شهرداری داده شده که مشکلات آن ها را مرتفع می کند و از بانک رسالت که در کنار شهرداری قرار گرفته اند، تشکر می کنم.

امیرمداح با بیان اینکه قصد داشتیم در تعامل با بانک رسالت، اقدامات بیشتری انجام دهیم، ادامه داد: در همین راستا، در زمینه خرید خودروی برقی با بانک رسالت تعامل داشتیم و قول داده شده هر یک از تاکسی داران که در این خصوص اقدام کند، وام قرض الحسنه در اختیارشان قرار گیرد؛ چراکه استفاده از این خوردوها، اثرات مثبتی از نظر زیست محیطی، کیفیت خودروها و بهبود منظر شهری دارد.

وی یادآور شد: در زمینه کیف پول الکترونیکی هم با شرکت های مختلف وارد مذاکره شدیم، اما درنهایت قرار شد این خدمت از طریق بانک رسالت ارائه شود که در معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری و سازمان فاوا، اقدامات تخصصی و گسترده ای در این رابطه انجام شد.

امیرمداح افزود: همکاری ما با بانک رسالت در همین جا متوقف نخواهد شد و این تعامل ادامه خواهد یافت.

 

وحید خطیبی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز اظهار کرد: زیرساخت یکپارچه ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری کرمان از ۱۸ ماه پیش، رونمایی شد و در این مدت ۵۵ خدمت شهرداری به صورت غیرحضوری در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از نقاط خالی این پازل که بسیار مهم است و رضایت مندی شهروندان را قطعی خواهد کرد، کیف پول الکترونیکی بود؛ شهرداری مجموعه ای با تراکنش های مالی متعدد و بسیار متنوع است که شهروندان به اشکال مختلف درگیر آن هستند.

خطیبی یادآور شد: پیش از راه اندازی کیف پول الکترونیکی، خدمات به طور کامل ارائه نمی شد، اما با راه اندازی این خدمت جدید، امنیت ویژه ای در ارائه خدمات به وجود می آید و این کیف پول که در ارتباط با بانک قرض الحسنه رسالت قرار دارد، می تواند پشتوانه بسیاری از خدماتی که تراکنش های روزمره و بسیار پر ارجاع شهرداری هستند، باشد.

وی ادامه داد: کیف پول الکترونیکی، اخذ عوارض را تسهیل می کند؛ همچنین در سایر حوزه ها ازجمله پسماند که در حوزه تفکیک از مبدا زباله به دنبال راهی برای تعریف مشوق هایی جهت جلب مشارکت شهروندان و تنظیم عرضه و تقاضا در این زمینه است، می تواند راه گشا باشد.

خطیبی خاطرنشان کرد: زیرساخت کیف پول الکترونیکی شهرداری کرمان، با همکاری و تلاش شبانه روزی سازمان فاوا و تلاش بانک رسالت، فراهم شده است.

وی افزود: کار ما تازه شروع شده و از این پس باید تلاش کنیم تمام خدمات قابل ارائه در شهرداری را وارد این کیف پول کنیم و همکاری ما با بانک رسالت ادامه خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان از مدیران بانک رسالت خواست برای ارائه تسهیلات در حوزه پرسنل کارگری شهرداری هرچه در توان دارند، به کار گیرند و خاطرنشان کرد: کارگران شهرداری به ویژه در حوزه تنظیف و فضای سبز، در شرایط بسیار دشواری زحمت می کشند و مقدورات ما در حدی نیست که بتوانیم زحمات آن ها را جبران کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما