شناسهٔ خبر: 67677585 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

صدور ۲۸۵ تاییدیه حلال محصولات سلامت محور در ۱۴۰۲

رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو از صدور ۲۸۵ تاییدیه حلال برای محصولات سلامت محور در سال ۱۴۰۲خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسین رستگار ضمن تسلیت روز تاسوعا و گرامیداشت یاد و خاطره علمدار دشت کربلا حضرت عباس (ع) اظهار کرد: بررسی ارزیابی و انجام آزمون فراورده‌های سلامت محور به منظور صدور تاییدیه حلال به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی سلامت و اصالت کالا محسوب می‌شود.

وی از تدوین و تصویب دوره‌های آموزشی در حوزه صدور مجوز حلال خبر داد و گفت: ۲۶ دوره آموزشی و ۶۰ استاندارد به این منظور برای کارشناسان سازمان غذا و دارو در حوزه‌های مختلف برگزار شده است.

رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو، دوره‌های آموزشی در حوزه اداره کل دارو و مواد تحت کنترل را شامل طراحی فرمولاسیون و ساخت اشکال مختلف فرآورده‌های دارویی، الزامات فنی در صنعت داروسازی، بازاریابی و اقتصاد دارو در صنعت داروسازی و اصول مستندسازی در صنعت داروسازی برشمرد.

به گفته وی، دوره‌های آموزشی در حوزه اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل شامل طراحی فرمولاسیون و ساخت اشکال فرآورده‌ها، بازاریابی در این صنعت و اصول مستندسازی در صنعت فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیر خشک برگزار شده است.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، رستگار دوره‌های برگزار شده آموزشی اداره کل آرایشی و بهداشتی را نیز الزامات فنی در صنعت آرایشی و بهداشتی، طراحی فرمولاسیون در صنعت آرایشی - بهداشتی و اصول مستندسازی در این صنعت دانست.

انتهای پیام/

نظر شما