شناسهٔ خبر: 67677489 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مجالس عزاداری امام حسین (ع) انسان ساز است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) انسان ساز است. نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) انسان ساز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امشب در مراسم عزاداری عاشورایی کارکنان نیروی انتظامی که در مجتمع یاس برگزار شد، اظهار کرد: مجالس عزاداری امام حسین (ع) انسان ساز است و انسان‌های زیادی به واسطه توسل به امام توانسته‌اند خودشان را از نظر معرفتی حفظ کنند. 

وی با اشاره به پیامدهای قیام امام حسین (ع) در طول تاریخ، عنوان کرد: نهظت‌های زیادی زیر سایه مکتب عاشورا شکل گرفته است. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که انقلاب اسلامی ریشه در مجالس عاشورایی دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی محصول مکتب امام حسین (ع) است و وقوع و تداوم آن ریشه در قیام عاشورا دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به تراژدی وحشتناک غزه، گفت: رهبران حماس با الگو گرفتن از قیام عاشورا برای آزادی از زیر بار ظلم در حال تلاش هستند و مرگ را به زندگی با ظلت ترجیه می‌دهند. 

وی با ذکر این نکته که امام حسین ع و مکتبشان را باید جهانی کنیم، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) الهام بخش آینده بشریت است. در این دنیای وانفسا که صدای مردم سراسر جعان از ظلم بلند شده است باید از امام حسین (ع) و قیام عاشورا درس بگیریم. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که رابطه‌ تنگاتنگی میان قیام عاشورا و ظهور امام زمان وجود دارد، اظهار کرد: دشمنان به خوبی از رابطه میان انتظار و عاشورا آگاه هستند. مغز متفکر رژیم صهیونیست اعتقاد دارد شیعه دارای ۲ بال عاشورا و مهدویت است که برای شکست مسلمانان باید این ۲ بال قطع شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تشریح کرد: دشمن در تلاش است که عاشورا از مفاهیم خود تهی کنند و سعی دارند شعور عاشورا را بگیرند و آن را به شور منحصر کنند. 

وی، با ذکر این نکته که دشمن از پیام‌ها و پیامدهای مکتب امام حسین (ع) هراس دارد، افزود: عزاداری‌ای که الهام بخشی نداشته باشد و انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز نباشد نه اثر بخشی دارد و دشمن از آن واهمه‌ای دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر این نکته که برخی جریانات در حال تلاش برای از بین بردن شعور حسینی هستند، گفت: هیئات مذهبی نباید شور یا شعور حسینی را به تنهایی پیش ببرند بلکه این ۲ بال تداوم قیام عاشورا هستند و برای اینکه پیامدهای این قیام حفظ شود این نباید اجازه دهیم هیئات سکولار شوند‌.

نظر شما