شناسهٔ خبر: 67677349 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

تبلیغات

آموزش ساخت سنگ مصنوعی؛ فرمول ساخت به همراه تکنیک‎‌ها و ترفند‌ها

شما هم به راحتی می‌توانید به کمک فرمول ساخت سنگ مصنوعی و تولید محصولات سنگی یک کسب‌وکار خانگی و پردرآمد در منزل خود داشته باشید.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

در این نوشتار قصد داریم تا آموزش رایگان ساخت سنگ مصنوعی را با توجه به تجربه‌های موفق گذشته برایتان مرحله به مرحله بنویسیم.

 مراحل آموزش ساخت سنگ مصنوعی:

  • ترکیب پودر سنگ متا و آب 
  • هم زدن ملات تا از بین رفتن کامل حباب‌ها
  • ریختن ملات از ارتفاع در قالب
  • خشک شدن ملات به مدت ۲ ساعت و خروج محصول نهایی از قالب
  • خشک شدن نهایی کار به مدت ۲۴ ساعت 

صفر تا صد آموزش ساخت سنگ مصنوعی چگونه است؟

تنوع مدل و طرح سنگ‌های مصنوعی بسیار زیاد است و به همین دلیل نیز روش ساخت هر کدام از انواع سنگ‌های مصنوعی با یکدیگر متفاوت است. یکی از انواع سنگ مصنوعی در اصل سنگ‌های مصنوعی نمای ساختمان هستند که در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی دیگر از انواع سنگ مصنوعی برای ساخت اکسسوری و لوازم تزیینی است. شما هم به کمک این آموزش ساخت سنگ مصنوعی، آموزش رایگان، کاربردی و درآمدزا به راحتی می‌توانید از تخصص خود کسب درآمد کنید. 

مواد اولیه سنگ مصنوعی چیست؟

مواد اولیه و لوازم ضروری برای ساخت سنگ مصنوعی عبارت است از:

پودر سنگ مصنوعی پیش‌ساخته 

ترازو آشپزخانه

انواع رنگ و پیگمنت‌های مختلف برای رنگ‌آمیزی

پودر تیتان

قالب سیلیکونی

رنگ‌های پودری فلزی

پرایمر یا مواد ضدآب کننده سنگ‌های مصنوعی

اسید سیتریک (در صورت لزوم)

آموزش ساخت سنگ مصنوعی مرحله به مرحله چیست؟

برای تولید و ساخت انواع محصولات سنگ مصنوعی به تجهیزات و ابزار‌های کمی احتیاج دارید. مراحل ساخت سنگ مصنوعی:

مرحله اول: آماده‌سازی مواد اولیه تولید سنگ مصنوعی

مرحله دوم: فرمول ساخت سنگ مصنوعی

مقدار مشخصی از پودر سنگ را در یک ظرف پلاستیکی بریزید. پودر سنگ را با آب ترکیب کنید. میزان آب باید معادل ۳۰ درصد از وزن کلی پودر سنگ باشد. برای مثال اگر شما ۳۰۰ گرم پودر سنگ دارید، ۳۰ درصد از وزن آن به صورت زیر محاسبه می‌شود.

 ۹۰=۰.۳×۳۰۰

شما باید ۳۰۰ گرم پودر سنگ را با ۹۰ گرم آب ترکیب کنید.

فرمول ساخت سنگ مصنوعی

مرحله سوم: ترکیب پودر سنگ متا و آب

مخلوط پودر سنگ و آب را با یکدیگر ترکیب کنید تا ملات یکدست و بدون حبابی تشکیل شود. در این مرحله اگر ملات حالت کاملاً روان و یکدستی به خود نگرفت، می‌توانید از مقدار بسیار کمی (در حد چند دانه کوچک) پودر اسید سیتریک استفاده کنید تا ملات حالت روان به خود بگیرید، اما اصلا میزان آب ملات را بیشتر نکنید. استفاده بیش از حد از اسید سیتریک باعث شکستن محصول نهایی در هنگام خارج کردن از قالب می‌شود. ملات را از ارتفاع بالا و کم‌کم به صورت سوزنی در قالب موردنظر خود بریزید.

مرحله چهارم: حذف حباب‌های اضافی

در این مرحله باید به کمک ضربات انگشت به اطراف قالب تمامی ملات را یکدست کنید تا حباب‌ها از بین بروند. هرگز قالب و ملات داخل آن را تکان دهید و فقط از ضربات انگشت برای صاف و یکدست کردن ملات سنگ مصنوعی استفاده کنید. 

مرحله آخر: خشک شدن

حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت باید ملات در قالب بدون حرکت باقی بماند تا کاملاً خشک شود. اجازه دهید تا ملات کاملاً خشک شود و سپس آن را از قالب خارج کنید. پس از خارج کردن کار نهایی از قالب باید حدود ۲۴ ساعت آن را در مقابل نور آفتاب بدون حرکت قرار دهیم تا کاملا خشک شود.

فرمول ساخت ملات سنگ مصنوعی چیست؟

فرمول ساخت سنگ مصنوعی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرحله برای موفقیت در مسیر تولید سنگ مصنوعی به حساب می‌آید. اگر از فرمول صحیح برای تولید سنگ مصنوعی استفاده کنید، دیگر هیچ حبابی در کالای نهایی به وجود نمی‌آید.

فرمول ساخت سنگ مصنوعی:

قالب انتخابی خود را روی ترازو قرار دهید و عدد ترازو را صفر کنید. سپس درون قالب را با آب پر کنید.

عدد به دست آمده روی ترازو را در عدد ثابت ۱.۹ ضرب کنید تا عدد لازم برای میزان پودر سنگ مصنوعی به دست آید. برای مثال اگر وزن آب لازم برای پر کردن قالب برابر با ۱۸۰ گرم باشد.

 ۲۸۵=۱.۹×۱۵۰

شما برای پر کردن قالب موردنظر خود به ۲۵۸ گرم پودر سنگ احتیاج دارید. از آنجایی که باید میزان آب همیشه ۳۰ درصد از وزن کلی ملات را تشکیل بدهد، بنابراین با ضرب عدد به دست آمده در ۰.۳ می‌توانید به میزان لازم آب برای ترکیب با پودر سنگ برسید.

 ۸۵.۵=۰.۳×۲۸۵

در نهایت شما باید برای پر کردن قالب از ۲۸۵ گرم پودر سنگ در ترکیب با ۸۵.۵ گرم آب استفاده کنید.

فرمول ساخت ملات سنگ مصنوعی

تفاوت انواع قالب‌ها چیست؟

قالب‌های مختلفی برای ساخت انواع اکسسوری سنگ مصنوعی وجود دارد که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین را انتخاب کنید. انواع قالب‌ها برای ساخت سنگ مصنوعی:

قالب‌های طلقی: قیمت بسیار ارزانتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر در مقایسه با سایر قالب‌ها / روند سخت‌تر برای خروجی گرفتن از محصول / طول عمر قالب کوتاه‌تر

قالب‌های سیلیکونی: قیمت گرانتر / محصول خروجی با کیفیت بالاتر / امکان استفاده متعدد و چند باره از هر قالب سیلیکونی

نکات طلایی برای موفقیت در فرمول ساخت سنگ مصنوعی

برای موفقیت در زمینه ساخت و تولید اکسسوری سنگ مصنوعی باید تجربه کار عملی زیادی داشته باشید تا با تکنیک‌ها و ترفند‌های کوچک، ولی تاثیرگذار در این زمینه آشنا شوید. در ادامه به برخی از تکنیک‌های طلایی برای موفقیت در این زمینه اشاره کرده‌ایم که همگی از تجربه عملی در ساخت و تولید سنگ مصنوعی به دست آمده است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در مرحله اول با قالب‌های طلقی کار خود را شروع کنید تا با روند تولید سنگ مصنوعی با کمترین هزینه و سرمایه اولیه آشنا شوید.

برای راحت‌تر خارج کردن ملات از قالب‌های طلقی می‌توانید کف قالب را قبل از ریختن مواد با اسپری سیلیکونی مرطوب کنید.

سنگ مصنوعی کاربرد زیادی در صنعت و مصالح ساختمانی داشته و کیفیت ساخت آن برای سازندگان ساختمان بسیار مهم است، به همین دلیل خرید و فروش سنگ مصنوعی و قیمت سنگ مصنوعی مناسب برای بکارگیری در صنعت ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردار است که مصرف رو به افزایشی در صنعت ساختمان دارد.

نظر شما