شناسهٔ خبر: 67676837 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قیمت میوه و سبزیجات کاهش می‌یابد؟

مهر

امسال نرخ میوه نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشت این در حالی است که بر اساس اعلام مسؤولان وزارت جهاد، تولید محصولات کشاورزی روند صعودی دارد. آیا قیمت میوه و صیفی‌جات سروسامان می‌یابد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رصد هفتگی بازار میوه و صیفی‌جات انجام شد. امسال نرخ میوه نسبت به دو سال اخیر افزایش زیادی داشت این در حالی است که بر اساس اعلام مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی تولید محصولات کشاورزی، باغی و زراعتی روند افزایشی دارد. آیا قیمت در بازار میوه و سبزیجات ساماندهی می‌شود؟

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم آلو زرد ۵۰ تا ۸۹، آلو سیاه ۹۸ تا ۱۲۰، انگور ۶۸ تا ۱۷۸، سیب گلاب ۷۰ تا ۱۳۹، گیلاس ۷۰ تا ۲۳۰، زردآلو ۶۸ تا ۱۹۸، هلو ۵۷ تا ۸۸، گلابی ۱۹۸ تا ۴۰۰، توت فرنگی ۷۹ تا ۸۸، پرتقال جنگلی ۷۹، شلیل ۶۵ تا ۹۸، گوجه سبز ۱۷۸ و آلبالو ۶۰ تا ۱۲۵ تومان است.

در این هفته زغال اخته نیز میوه نوبرانه بوده که هر کیلو گرم آن به مبلغ ۲۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو گرم هندوانه بین ۱۶.۵۰۰ تا ۲۱.۸۰۰، خربزه ۲۵ تا ۳۹، ملون ۲۷، طالبی ۴۳ و جانا ۲۷ تا ۴۴.۸۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو گرم ۷۰ تا ۹۱.۸۰۰، انبه ۱۱۰ تا ۱۹۸ و ۲۰۰ گرم بلوبری ۱۳۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بازار سبزیجات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۲۵.۸۰۰، گوجه گیلاسی ۳۲ تا ۷۵، هویج ۲۴.۸۰۰ تا ۲۹.۸۰۰، کاهو رسمی ۲۷.۸۰۰، کاهو سالادی ۳۵ تا ۴۹.۸۰۰، کلم پیچ ۱۲.۵۰۰، کدو مسما ۲۲، ذرت شیرین ۳۵، سیر ۱۰۲، فلفل دلمه ۲۶ تا ۳۵، خیار ۲۴ تا ۳۴.۸۰۰، خیار مینی اصفهان ۲۷.۸۰۰ و لیمو ترش ۴۵ تا ۷۹ هزار تومان تعیین شده است.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو گرم ۲۱.۸۰۰ تا ۲۲.۸۰۰، پیاز قرمز ۲۳ تا ۴۵، پیاز سفید ۱۹ تا ۲۶.۸۰۰ و پیاز زرد ۱۷ تا ۳۲.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ در این هفته انواع میوه ۳۷ درصد و سبزیجات ۳۳ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

نظر شما