شناسهٔ خبر: 67676695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جنایتی فراموش نشدنی در تاریخ؛

حادثه تروریستی تاسوعای چابهار داغی که با گذشت ۱۴ سال فراموش نخواهد شد

زاهدان - ایرنا - ۱۴ سال از حادثه تروریستی تاسوعای حسینی در چابهار می‌گذرد، حادثه‌ای که کارنامه سیاه استکبار را پررنگ تر و باعث شد تا در چنین روزی داغ دل مردم با یادآوری این جنایت بزرگ سنگین‌تر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ساعت حوالی ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز تاسوعا ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ مصادف با نهم محرم‌ الحرام بود که در حین عزاداری برای علمدار کربلا، صدای انفجار مهیبی در چابهار همگان را در شوک فرو برد.

۲ انفجار انتحاری دسته‌های عزاداری سید و سالار شهیدان را به خون کشید و خون شیعه و سنی در انفجار تروریستی تاسوعای حسینی چابهار با هم آمیخته شد بگونه ای که حدود ۴۰ نفر از عزاداران شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

سیستان و بلوچستان که از نظر استراتژیکی، پتانسیل و ظرفیت های بسیار مهم و با ارزش در جنوب شرق کشور دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشور افغانستان و پاکستان و بحث قومیتی مذهبی همواره مورد ترور و برنامه های خصمانه آمریکا علیه ایران بوده، در ۲ دهه گذشته گروهک های تروریستی در این استان جنایت های زیادی به بهانه مذهب و قومیت با حمایت آشکار آمریکا انجام دادند که مشهورترین آن گروهک عبدالمالک ریگی بود که پس از یک دهه منجر به شهادت بیش از صدها نفر در این استان شد.

حادثه تروریستی چابهار یکی از این اقدامات خصمانه و ظالمانه استکبار و غرب است که به واسطه گروهک های تروریستی در تاسوعای حسینی شهر چابهار انجام شد که منجر به شهادت طفل ۶ ماهه هم شد و در این روز تکرار شهادت علی اصغر (ع) را بار دیگر در تاریخ رقم زد و بار دیگر ثابت کرد که آمریکا برای رسیدن به اهدافش از هیچ اقدامی دست برنخواهد داشت.

حادثه تروریستی تاسوعای چابهار داغی که با گذشت ۱۴ سال فراموش نخواهد شد

بازخوانی حادثه تاسوعای حسینی چابهار

ظهر نهم محرم الحرام در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ در تاسوعای حسینی دسته های سینه زنی پس از طی کردن مسیر کم کم خود را برای ورود به مسجد و نماز ظهر آماده می کردند فریاد یا ابوالفضل عباس علیهم السلام فضا را پرکرده بود، باری دیگر دستان پلید کفار در حالی که مسلمانان بی دفاع و سوگوار این شهرستان برای یادآوری و زنده نگاه داشتن ارزش های قیام عاشورا مشغول عزاداری بودند جنایتی خونین را رقم زد.

این حادثه در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) و میدان فرمانداری چابهار توسط گروهک تروریستی جندالشیطان به وقوع پیوست، عوامل این جنایت چهار نفر بودند ۲ نفر از آنان کمربند انفجاری خود را در نزدیکی مسجد امام حسین(ع) و میدان فرمانداری چابهار منفجر کردند.

این زمانی بود که مردم به قصد عزاداری تاسوعای حسینی در حال حرکت به سوی مسجد بودند، نفر سوم قصد داشت جلیقه انتحاری خود را در بین جمعیتی که برای امدادرسانی به شهدا و مجروحان تجمع کرده بودند منفجر کند؛ اما با هوشیاری ماموران امنیتی هدف قرار گرفت و به هلاکت رسید و نفر چهارم نیز دستگیر شد.

انقلاب اسلامی بر پایه خون شهدا بنا نهاده شد

امام جمعه چابهار اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند که این انقلاب پایدار است زیرا بر پایه خون شهدا بنا نهاده شده است.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی افزود: شهید زنده است، این حرف به این معنا نیست که شهید مثل من و شما روی زمین زندگی می‌کند یا حیات مادی دارد بلکه هدف و راه شهید همیشه زنده است.

وی ادامه داد: دشمنان بیش از ۱۴۰۰ سال است که می‌خواهند نهضت امام حسین(ع) را از بین ببرند اما شاهد هستیم که هر ساله اربعین حسینی با شکوه‌تر از سالیان گذشته برگزار می‌شود.

امام جمعه چابهار گفت: در روز تاسوعای شهر چابهار دشمن خیال کرد با عملیات وحشیانه انتحاری روز عاشورا را تعطیل کند اما این روز باشکوه‌تر از سالیان گذشته برگزار شد.

وی بیان کرد: از شهدا غفلت نکنیم ما اگر امنیت و اقتدار داریم به برکت خون شهداست.

نظر شما