شناسهٔ خبر: 67676684 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

لیونل مسی پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال دنیا شد

خبرگزاری مهر

کاپیتان افسانه‌ای تیم ملی فوتبال آرژانتین کلکسیونی از جام را دارد که حالا با تکرار قهرمانی با تیمش تبدیل به پرافتخارترین بازیکن دنیا در تاریخ فوتبال محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

فینال رقابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۲۴ بامداد امروز دوشنبه بین تیم‌های ملی آرژانتین و کلمبیا برگزار شد تا آلبی سلسته بار دیگر عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست بیاورد.

بازی پر حاشیه قاره آمریکا با تساوی بدون گل دو تیم در پایان وقت معمول همراه بود تا وقت‌های اضافی تکلیف قهرمان را مشخص کند. لائوتارو مارتینز در دقیقه ۱۱۲ توانست گل قهرمانی آرژانتین را به ثمر برساند تا این تیم برای دومین بار متوالی با جام قهرمانی عکس یادگاری بیندازد.

لیونل مسی به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا مجبور شد در دقیقه ۶۷ از زمین مسابقه خارج شود تا اشک‌های او روی نیمکت آرژانتین تمام دوربین‌های حاضر در ورزشگاه را به سمت خود معطوف کند.

با این حال مسی در پایان این مسابقه جام قهرمانی را به عنوان کاپیتان تیمش بالای سر برد تا لبخند شادی او غم مصدومیت را از ذهن تمام هوادارانش پاک کند.

مسی با کسب این قهرمانی ویترین پرافتخاری از کسب عنوان‌های متعدد موفقیت فردی و تیمی پر شماری را برای خود دست و پا کرد تا تبدیل به پر افتخارترین مرد تاریخ فوتبال در دنیا باشد.

لیونل مسی با قهرمانی در کوپاآمریکا ۲۰۲۴، از رکورد دنیل آلوز بازیکن تیم ملی برزیل عبور کرد تا صاحب ۴۵ عنوان فردی و تیمی باشد. پادشاه فوتبال دنیا همچنین با آرژانتین در ۵ سال اخیر ۴ قهرمانی بدست آورده و فقط دو بار باخته است؛ یک باخت به عربستان سعودی و یکی هم به اروگوئه.

نظر شما