شناسهٔ خبر: 67676670 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فینال کوپا آمریکا تحت‌الشعاع ترور نافرجام ترامپ/ ۱۲ نفر بازداشت شدند!

تهران- ایرنا- مسئولان برگزاری فینال کوپا آمریکا از بازداشت ۱۲ هوادار هنجارشکن و عملیات امداد و نجات به تماشاگران مصدوم ناشی از ازدحام جمعیت در جریان دیدار آرژانتین و کلمبیا خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صبح دوشنبه ایرنا، جدال حساس تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و کلمبیا در فینال کوپا آمریکا به میزبانی میامی آمریکا، به دلیل آنچه شرایط نامساعد و هجوم هواداران خوانده شده است، با یک ساعت و ۱۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. این بازی که با برتری یک بر صفر آرژانتین و قهرمانی این تیم همراه بود، به‌دنبال حاشیه‌های آغازین، منجر به بازداشت ۱۲ هوادار هنجارشکن شد.

فینال کوپا آمریکا تحت‌الشعاع ترور نافرجام ترامپ/ ۱۲ نفر بازداشت شدند!

قبل از شروع این بازی به دلیل عدم کنترل مسئولان امنیتی در ورودی‌های ورزشگاه، بیش از ۷ هزار هوادار بدون بلیت وارد ورزشگاه شدند. با توجه به حادثه ترور نافرجام دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، تدابیر امنیتی شدیدی در میامی، محل برگزاری این بازی، حاکم بود اما مسئولان برگزاری نتوانستند از هجوم هواداران جلوگیری کنند و برای آنکه جلوی یک فاجعه انسانی را بگیرند مجبور شدند ورودی‌های ورزشگاه را باز کرده تا از ازدحام جمعیت ممانعت کنند.

فینال کوپا آمریکا تحت‌الشعاع ترور نافرجام ترامپ/ ۱۲ نفر بازداشت شدند!

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های خبری در این اتفاقات، ۱۲ هوادار از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده و تیم‌های پزشکی به کمک تماشاگران مصدوم از جمله زنان و کودکان شتافتند. همچنین گفته می‌شود یک خبرنگار نیز با وجود داشتن مدارک لازم برای پوشش این دیدار از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. گرمای هوا، صف‌های طولانی به دلیل تدابیر امنیتی شدید برای ورود به ورزشگاه و صدای گریه کودکان در گیت‌های ورودی‌ از جمله مواردی است که در این رسانه‌ها به آن اشاره شده است.

فینال کوپا آمریکا تحت‌الشعاع ترور نافرجام ترامپ/ ۱۲ نفر بازداشت شدند!

همچنین برخی هواداران تیم فوتبال کلمبیا با استفاده از مسیر دریچه‌های هوا سعی داشتند تا خود را به فضای داخلی ورزشگاه برسانند! پس از پایان این بازی انتقادهایی از سوی تماشاگران مطرح شد و آنها خواستار استعفای مسئولان برگزاری این دیدار شدند.

به گزارش ایرنا، ترامپ بامداد یکشنبه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا در حالی که درباره مهاجرت سخنرانی می‌کرد، هدف ترور قرار گرفت. در این حادثه، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از ناحیه گوش زخمی شد و ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین ۲ نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی به شدت زخمی شدند.

نظر شما