شناسهٔ خبر: 67676539 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: کرج امروز | لینک خبر

شهادت نقطه آغاز یک مسیر انسان گونه و خدایی است

شهردار کرج گفت: شهادت یک اتفاق نیست، بلکه روندی ست که آدمی می گزیند تا بتواند در آخرین دم حیات، به تولدی دوباره برسد.

صاحب‌خبر -

شهردار کرج در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، فرا رسیدن ایام محرم و روزهای غمبار تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و افزود: کسانی که مسیری شهادت گونه را برای زندگی خود انتخاب می کنند بهترین اسوه و الگو برای ما هستند؛ الگوهایی که صداقت، انسانیت، اخلاق، دینمداری، وفاداری و ایثارگری را سرلوحه خویش قرار داده و در این مسیر از جان شیرین خود نیز می گذرند.

مهرداد کیانی اضافه کرد: چنان که اولیاء و انبیاء توصیه کرده اند هیچ سیاست و رفتاری چون صداقت به انسان شأن و جایگاه نمی بخشد؛ از این منظر امامان معصوم (ع) صادق ترین انسان ها بودند و در وعده و عمل هیچ گاه دروغ و خطا نداشتند که این یکی از اسرار محبوبیت آنان بود.

کیانی ادامه داد: بی شک امام حسین(ع)، برادر، خانواده و یاران وفاداری که تا آخرین دم کنار ایشان ایستادند و مقابل جبهه ظلم و دروغ ایستادند، از صادق ترین انسان ها بودند آنچنان که نام و یادشان پس از هزاران سال همچنان بر زبان و دل دوستداران و شیعیانشان جاری و ساری ست.

وی، تاکید کرد: اگرچه جراحت ناشی از شهادت ایشان هیچ گاه از دل شیعیان پاک نخواهد شد و غم و ماتم آن پیوسته در وجودمان چنگ می اندازد، اما آنچه امروز باید بدان توجه کنیم سیره و شخصیت آنان است که سبب شد به چنین شأن و مقام بلندی دست یافته و محبوب دل خداوند و بندگانش شوند.

این مسئول، وفاداری و ایثارگری را شاخصه های بارز خانواده و یاران امام حسین(ع) ارزیابی و اذعان کرد: پیروان امام حسین(ع) چنان به ایشان اعتماد و اعتقاد داشتند که حیله ها و دسیسه های دشمن به هیچ وجه نتوانست در اندیشه و رفتار آنان خللی وارد کند. این پایداری و وفاداری می تواند الگویی ارزشمند برای جامعه ای باشد که رهبر و مقتدایش را شناخته است.

به گفته شهردار کرج، ذکر تنها یک نمونه از حوادث کربلا یعنی ذکر آنچه حضرت ابالفضل(ع) در راه برادر، رهبر و مقتدایش انجام داد، کافی ست تا اهمیت و جایگاه وفاداری و ایثارگری را درک کنیم. ایشان با چنان تعصب و تعلقی به دفاع از حریم دین و خاندانش برخاست که تا همیشه تاریخ در ذهن بشر ماندگار شد.

کیانی، بیان کرد: نیاز امروز ما نیز شناخت همین رویکردها و اخلاقیات است. باید بدانیم کجا و برای چه کسی از جان و دل بگذریم و به کدام مقتدا تکیه کنیم تا مسیر حرکت مان سهل شده و پایانی ارزشمند را برای این دوره کوتاه حیات دنیوی رقم بزنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: انشالله نگاه و کرم حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران ارجمندش همواره یار و همراه ما باشد تا بتوانیم در همه عرصه های زندگی، انسان گونه و مطابق با قوانین الهی عمل کنیم.

نظر شما