شناسهٔ خبر: 67676523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاد حوزه و دانشگاه:

امام حسین(ع) ویژگی‌های یک رهبر موفق را به ما القا می‌کند

شیما احمدزاده

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اهمیت نقش رهبری در سازماندهی زندگی با حمایت از رفتار مثبت، حل اختلافات و سازماندهی زمان برجسته می‌شود؛ زیرا رهبر الگوی افراد است و امام حسین(ع) ویژگی‌های یک رهبر موفق را به ما القا می‌کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کربلا در میان صفحاتش درس‌ها و عبرت‌های فراوان دارد و شخصیت امام حسین(ع) به خاطر ویژگی‌های والا، یکی از بهترین الگوها برای همه ما است.

تسخیری بیان کرد: هر موجودی در جهان، جایگاه و تاثیر گذاری خاص خود را دارد به گونه‌ای که اگر نقش خود را درست انجام ندهد، خلل در توازن جهان هستی و هرج و مرج به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: در جهان بشریت اوضاع نیز بر این قرار است که هر فردی هرچه را خارج از حکمت به پیش برد، در تاریکی و سردرگمی فرو خواهد رفت اما اگر گروهی از رهبری حکیم و امین برخوردار باشد، جامعه‌ی خود را به سمت سعادت سوق خواهد داد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در تبعیت از رهبری الهی، اسراری علاوه بر آنچه از آن رهبر می‌دانیم، نهفته است که با دست با کفایت ایشان و عنایت خاص الهی، اهداف به سرانجام می‌رسد و رهبری آن را به سمت تغییر مسیر برای رسیدن به نتایج بهتر هدایت می‌کند.

تسخیری ادامه داد: رهبر باید اهمیت مسئولیتی که به او سپرده شده را به خوبی درک کرده و به توانایی رهبری خود ایمان داشته باشد، رهبری باید توانایی رویارویی با واقعیت‌های سخت را داشته و با شجاعت با آن برخورد کند و قهرمان واقعی کسی است که بر هوس‌های زودگذر خود چیره گشته و برای اهداف بزرگ آماده باشد.رهبر باید همه نیازهای شخصی را برای نیازهای عمومی فدا کند، امام حسین(ع) همه چیز را حتی فرزند شیرخوار خود را فدا کرد، صبر و اراده‌ی امام حسین(ع) از همه چیز مهم‌تر است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: رهبر کسی است که باید دارای مهارت‌های ارتباطی، فصاحت زبان و قدرت بیان باشد به گونه‌ای که سربازان خود را با صبر در پایبندی به اصول محک بزند چنانکه امام حسین(ع) یاران خود را در شب عاشورا محک زد؛ نقل شده است که امام فرمود: من در کربلا به شهادت خواهم رسید، حال شما آزاد هستید که دست هریک از اعضای خاندان مرا بگیرید و به شهرهای خود بروید، من بیعت خود را از شما برداشتم.

تسخیری افزود: تعهد اخلاقی یک رهبر، در طول زمان رهبری خود، جامعه را به سوی موفقیت، ارزش و اصول می‌کشاند، گروهی که با او همکاری می‌کند سعی دارد محبت و اعتماد جامعه را جلب کند، زیرا اعتماد اساس همه‌ی کار هاست.

وی ادامه داد: رهبری که یاران خود را با معرفت بالایی پرورش داده تا عاشورا در خون خلاصه نشود بلکه جهان بداند امام حسین(ع) از آن جهت به شهادت رسید تا پیام حق طلبی ایشان به تمام عالم برسد.

تسخیری در پایان بیان کرد: نقش فرهنگ عاشورایی نقش به سزایی از حماسه‌ی شهادت امام حسین(ع) را دربر دارد، جهان بداند که امام حسین(ع) و پیروان او برای گسترش صلح در جهان مبارزه کرده و می‌کنند، مسئله‌ی کربلا در دل ما از آن جهت نقش روشن دارد، زیرا که برای گسترش صلح بشریت است.

انتهای پیام

نظر شما