شناسهٔ خبر: 67676487 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تصاویر | گربه شیک چینی در اروپا

«اورا» (Ora) آخرین برند برقی شرکت گریت‌وال (دیوار چین) موتورز (Great Wall Motors) است و ما اولین مدل آن را که در اروپا موجود است، با نام Funky Cat در دسترس داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای‌وی، در برخی بازارها این نام غیرعادی در نهایت به Ora ۰۳ تغییر یافت، اما برخی بازارها هنوز از همان نام گربه استفاده می‌کنند.

این تجمل تنها به نامگذاری محدود نمی‌شود، بلکه طراحی آن نیز به هیچ وجه متعارف نیست. در چندین بازار در آسیا و استرالیا، Funky Cat یکی از ارزان‌ترین خودروهای برقی موجود است که این توضیح می‌دهد چرا این خودرو در خیابان‌ها به طور فراوان دیده می‌شود. اما در اروپا، وضعیت متفاوت است زیرا مالیات‌ها قیمت را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند. حالا باید ببینیم که آیا این خودرو می‌تواند با رقابت سخت‌تری که در این بازارها وجود دارد، مقابله کند یا خیر.

تصاویر | گربه شیک چینی در اروپا

Ora Funky Cat یک مدل هاچ‌بک کوچک است که ادعای تحرک عالی در شهر را دارد، که به نظر می‌رسد برای خودروهای برقی کم‌هزینه ایده‌آل باشد. طراحی عجیب و غریب آن، همراه با تجهیزات استاندارد غنی، باعث می‌شود که Funky Cat متمایز باشد.

تصاویر | گربه شیک چینی در اروپا

مدل آزمایشی ما امروز Ora Funky Cat با بسته باتری کوچکتر ۴۸ کیلووات ساعت است، که از این مقدار ۴۵.۴ کیلووات ساعت قابل استفاده است. این خودرو دارای یک موتور است که ۱۷۱ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر نیرو به چرخ‌های جلو می‌دهد. نسخه بزرگتر با باتری ۶۳ کیلووات ساعت همان قدرت خروجی را ارائه می‌دهد، اما به طور واضح برد بیشتری دارد.

تصاویر | گربه شیک چینی در اروپا

بیشتر بخوانید:

مشخصات

ظرفیت باتری: ۴۸ کیلووات ساعت

برد: ۳۱۰ کیلومتر

قدرت موتور: ۱۰۵ اسب‌بخار

وزن: ۱۹۷۰ کیلوگرم

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۳ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۶۰ کیلومتر در ساعت

طول: ۴۲۳۵ میلی‌متر

عرض: ۱۸۲۵ میلی‌متر

ارتفاع: ۱۶۰۳ میلی‌متر

تصاویر | گربه شیک چینی در اروپا

نظر شما